۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵

همکاری های دو جانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه های ترکیه بررسی شد

همکاری های دو جانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه های ترکیه بررسی شد

تبریز - خبرگزاری مهر: همکاری های دوجانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه ایلدیر ترکیه در نشستی در این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر ، رئیس دانشکده کشاورزی تبریز پیش از ظهر امروز شنبه در این دیدار با بیان اینکه این نشست به منظور بررسی راهکارهای عملی همکاری دو جانبه، بین دانشکده کشاورزی این دانشگاه با دانشگاه ایلدیر ترکیه صورت گرفت، گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های قدیمی و جامع کشور دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری های مشترکاست.

دکتر صفر نصراله زاده در ادامه با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی بین دو ملت ایران و ترکیه افزود: به خاطر همین اشتراکات و نزدیکی دانشگاه ایلدیر به دانشگاه های استان آذربایجانشرقی، ارتباط قوی و موثری می تواند بین دو دانشگاه برقرار شود.

وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی از آزمایشگاه های پیشرفته و اعضای هیئت علمی توانمند و مجرب برخوردار است، تصریح کرد: این دانشگاه و به خصوص دانشکده کشاورزی آماده هر گونه همکاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی است و در این خصوص مایل هستیم از پتانسیل های دانشگاه ایلدیر بازدید به عمل آوریم.

به گفته وی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در سال1334 تاسیس شده و در حال حاضر105 عضو هیات علمی و 2300 نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشد.

رئیس دانشگاه ایلدیر ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور خود در دانشگاه تبریز، از این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های قدیمی و نزدیک به شهر ایلدیر یاد کرد و گفت: کشور ترکیه از توسعه روابط بین المللی با کشور ایران استقبال می کند.

پروفسور دکتر ابراهیم حقی ارتباطات دانشگاهی را راهکار مناسبی برای گسترش همکاری ها عنوان کرد،یادآور شد: شرایط آب و هوایی شهر ایلدیر، پتانسیل خوبی برای انجام پژوهش های کشاورزی را فراهم می کند.

در پایان این مراسم رئیس دانشگاه ایلدیر با همراهی رئیس و جمعی از استادان و مدیران گروه های آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز از امکانات موجود در ساختمان تحصیلات تکمیلی این دانشکده و آزمایشگاه ها بازدید کردند .

کد خبر 1587308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha