۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۳۴

15 و 16 تیرماه سالجاری/

هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در تهران برگزار می‌شود

هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در تهران برگزار می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: دبیر هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از برگزاری هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در 15 و 16 ماه تیر ماه در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی ظهر دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران که در موسسه آینده روشن قم برگزار شد با اشاره به برگزاری هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ابراز کرد: این همایش طی روزهای 15 و 16 تیرماه سالجاری با موضوع "هنر زمینه ساز، راهبرد‌ها و راهکار‌ها" برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وظایف شیعه در عصر غیبت ابراز داشت: زمینه سازی برای ظهور یکی از مهم‌ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت است.

دبیر هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در ادامه با اشاره به هفتمین همایش دکترین مهدویت که سال گذشته و با موضوع رسانه‌های زمینه ساز برگزار شده بود عنوان کرد: در کل 6 جلد کتاب از مجموعه مقالات ارائه شده تدوین شد که سه جلد آن چاپ و سه جلد دیگر نیز در دست چاپ است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری هشتمین همایش مهدویت تاکنون چهار پیش نشست برگزار شده است عنوان داشت: این نشست‌ها در دانشگاه سوره و هنر تهران و مدرسه اسلامی هنر و پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی قم برگزار شده است.

پورسید آقایی با اشاره به مقالات رسیده به همایش ادامه داد: تاکنون 100 مقاله از داخل و 31 مقاله از خارج کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده که با توجه به اینکه مهلت ارسال مقالات هنوز پایان نیافته پیش بینی می‌شو د این تعداد افزایش داشته باشد.

وی به برگزاری نشست ویژه با موضوع بیداری اسلامی، خیزش جهانی و زمینه ساز در زمان برگزاری این همایش اشاره داشت و گفت: برای این بخش نیز فراخوان ارسال آثار داده شده است و شخصیت‌هایی از کشورهای مصر، تونس، لیبی و بحرین نیز دعوت شده‌اند.

دبیر هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در ادامه اظهار کرد: مهمانان غیر ایرانی همایش سالجاری از 17 کشور آمریکا، انگلستان، کانادا، ‌لیتوانی، ایتالیا، ‌یونان، ‌فرانسه، ‌مالزی، ‌مغرب، ‌اندونزی، ‌هند، ‌عراق، ‌لبنان، کنیا، آرژانتین و مصر هستند.

کد خبر 1589700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha