۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۳۱

قره سید:

توجه به عمق اندیشه اسلامی عامل جاودانگی آثار شهید مطهری است

توجه به عمق اندیشه اسلامی عامل جاودانگی آثار شهید مطهری است

آذرشهر - خبرگزاری مهر :امام جمعه آذرشهر، با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، معلمی را شغلی الهی خواند و گفت: آنچه باعث جاودانگی آثار شهید مطهری در طولل زمان شده است عمق بخشی به اندیشه اسلامی و زمان شناسی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سید ظهر امروز سه شنبه در جمع فرهنگیان شهرستان گفت: معلمان طلایه داران آموزش علم، فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده و تاثیر مستقیم و اساسی در تربیت و تعلیم افراد جامعه با آموزه های الهی و اسلامی دارند.

امام جمعه آذرشهر با اشاره به جایگاه رفیع معلم در دین اسلام، تاکید کرد: شغل معلمی از مشاغل ارزشمند و معنوی و در عین حال حساس به شمار می رود چرا که به طور مستقیم با زندگی و آینده افراد جامعه در ارتباط است.

وی همچنین اضافه کرد: هویت اصلی هر انسانی در کودکی و نوجوانی شکل می گیرد بنابراین معلمان در شکل گیری تفکر و شخصیت افراد جامعه نقش به سزایی ایفا می کنند.

قره سید توجه به مسائل عقیدتی دانش آموزان را مهمترین وظیفه معلمان در مقطع کنونی برشمرد و تاکید کرد: اصلاح و تربیت تنها با آموزش و انتقال مفاهیم علمی میسر نمی شود بلکه تبیین آموزه های دینی و اعتقادی و رفع شبهات جوانان لازم و ضروری به نظر می رسد.  

امام جمعه آذرشهر با تشریح ویژگی های علمی، اخلاقی و شخصیتی شهید مطهری، یادآور شد: استاد مطهری، مظهر انسانی جامع و کامل بوده و الگویی مناسب و بی بدیل برای معلمان می باشد.

وی شهید مطهری را یک معلم مولّد اندیشه خواند و اظهار داشت: ترویج اندیشه های ناب استاد شهید مرتضی مطهری در بین نسل جوان و دانش آموز کشور، برای خنثی کردن توطئه های فرهنگی و جنگ نرم دشمن ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

قره سید با بیان اینکه شهید مطهری در مقابل انحرافات فکری و عقیدتی زمان خود قدعلم کرد، افزود: استاد مطهری در آن سال های حساس قبل و بعد از انقلاب، با سلاح منطق در مقابل هرگونه جوسازی ها و سم پاشی های سوء علیه اسلام و تشیّع ایستاد و با افکار و اندیشه متعالی خود نظام های فکری شرق و غرب را به چالش کشید.

وی، ثقلین را محور تمام افکار و اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری خواند و تصریح کرد: شهید مطهری با شناخت کامل از شرایط زمان و نیازهای آن و به منظور مبارزه با انحرافات عقیدتی و فکری غرب، اقدام به تالیف آثار ماندگار و ارزشمندی در حوزه دین نمود و به این طریق تا سال های مدید، اندیشه ناب اسلامی را در مقابل خطرات بیمه کرد.

امام جمعه آذرشهر ادامه داد: توجه به عمق اندیشه اسلامی موجب جاودانگی آثار ایشان در عرصه دینی تا به امروز بوده و بعد از این نیز بی مانند خواهد بود.

وی با اظهار گلایه از ناآشنایی برخی معلمان با اندیشه های استاد مطهری، تاکید کرد: شهید مطهری بدون شک، الگوی بی نظیر قشر معلم در همه اعصار بوده و معلمان در جامعه کنونی می توانند با بهره گیری از اندیشه های شهید مطهری، ادامه دهنده راه و آرمان این شهید بزرگوار باشند.

قره سید همچنین، شناسایی شبهات و پاسخگویی صحیح وعمیق به آنها را از شیوه های ابداعی شهید مطهری در راه تبلیغ اسلام عنوان و بر ادامه این راه از سوی روحانیون و طلاب تاکید کرد.

کد خبر 1590581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha