۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۵۳

استاندار مرکزی هشدار داد

دستگاه‌های استان مرکزی برنامه زمان‌بندی شده کاهش آلودگی هوای اراک را ارائه کنند

دستگاه‌های استان مرکزی برنامه زمان‌بندی شده کاهش آلودگی هوای اراک را ارائه کنند

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های استان مرکزی هر چه سریعتر برنامه های زمان بندی شده کاهش آلودگی هوای اراک را ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر شعبانی فرد ظهر روز چهارشنبه در جلسه کاهش آلودگی هوای اراک در استانداری مرکزی افزود:  سازمان شهرداری و دهیاریها، معاونت عمرانی استانداری مرکزی، وزارت راه و ترابری، شرکت نفت ، نیروی انتظامی ، محیط زیست و...از جمله دستگاههایی هستند که بایستی برنامه زمان بندی شده خود را برای کاهش آلودگی هوای اراک ارائه کنند تا در این زمینه تصمیم گیری شود.

وی اضافه کرد: شهرداری مکلف است قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم رانندگی نسبت به دوربین‌های نظارت تصویری در جهت کنترل کاملب مبادی ورودی طرح ترافیک و همچنین نصب تابلو الکترونیکی شهری و وضعیت ترافیکی در معابر اصلی ظرف مهلت شش ماه از تاریخ ابلاغ انجام دهد که تاکنون اقدامی از سوی شهرداری اراک انجام نشده است.

شعبانی فرد با تاکید بر اینکه سال گذشته نزدیک به 40میلیارد عوارض سالیانه خارج از حریم شهرداری دریافت کرده که موظف است در راستای برنامه کاهش آلودگی هوای اراک به مصرف برساند اضافه کرد: شماره گذاری خودروهای وارداتی و تولید داخل از ابتدای سال 92 و خودروهای دوگانه سوز تولید داخل از ابتدای سال 93 صرفا در صورت استاندارد جهانی مجاز خواهد بود و نیروی انتظامی مکلف است از شماره گذاری خودروهای پایین تر از استاندارد یاد شده خودداری کند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت بایستی سوخت مورد نیاز سبک و سنگین را مطابق با استاندارد جهانی عرضه کند تصریح کرد: سازمان شهرداریها و دهیاریها برنامه زمان بندی اجرایی قانون الاح الگوی مصرف و انرژی و ورود و ساماندهی و تسهیل عبور و مرور عابران پیاده و دوچرخه سواران را تنظیم و پیگیری کند.

استانداری مرکزی ضمن درخواست از محیط زیست استان برای اطلاع رسانی عمومی برای طرح کاهش آلودگی هوای اراک گفت: محیط زیست باید در تابلووهای اطلاع رسانی شهری و صدا و سیما برنامه کاهش آلودگی را به اطلاع مردم برساند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد هر 15روز یک بار جلسه رسیدگی به برنامه های طرح کاهش آلودگی هوای اراک برگزار شود.

کد خبر 1591753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha