۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲

کیخا فرزانه:

اگاه سازی جوانان برنامه‌ریزی‌ دشمن برای انحراف عقایدشان رابرهم میزند

اگاه سازی جوانان برنامه‌ریزی‌ دشمن برای انحراف عقایدشان رابرهم میزند

زاهدان - خبرگزاری مهر: دبیر اجرایی همایش ملی مهدویت گفت: دشمن برنامه ریزی های گسترده ای برای انحراف عقاید قشر جوان از احکام اسلامی بویژه مبحث مهدویت آغاز کرده که برگزاری این گونه همایش ها و آگاه سازی جوانان تمام برنامه های آنان را نقش بر آب می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا کیخا فرزانه چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه همایش ملی مهدویت در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این همایش در این دانشگاه وازدگی و انفعال جامعه انسانی بویژه جوانان و دانشگاهیان از فرهنگ منحط مادی و گرایش شدید آنان به معنویت است.

وی با بیان اینکه همایش ملی مهدویت با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در حال برگزاری است، گفت: از هشت ماه قبل فراخوان این همایش انجام شد و تا اوایل اردیبهشت ماه جاری 206 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مهدویت ارسال شد.

وی افزود: از مجموع مقالات ارسال شده، 58 مقاله از سایر نقاط کشور و 44 مقاله از سیستان و بلوچستان مورد تایید قرار گرفته و به چاپ رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان داشت: 15 مقاله منتخب از مجموع مقالات تایید شده توسط داوران، در این همایش ارائه می شود.

وی گفت: مقالات دیگر نیز به صورت چکیده در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

وی افزود: از موضوعات محوری این همایش جایگاه مهدویت در حوزه هنر و فضای مجازی، شبهات درون مذهبی و درون دینی و فرادینی پیرامون مهدویت، مهدویت و عرفان های نوظهور، بررسی و تحلیل مطالبات جوانان از مهدویت، راه اندازی رشته های مربوط به مهدویت و امام شناسی در دانشگاه ها، نقد و تحلیل علمی نشانه های نو ظهور، علم و فناوری در عصر مهدویت، امنیت و فرهنگ در آخر زمان و انقلاب اسلامی و مهدویت است.

کیخا فرزانه اظهار داشت: نقد و تحلیل نگاه فعال و منفعل در بحث مهدویت، بررسی فواید فردی و اجتماعی مهدویت، نگاه امام و رهبری به مهدویت، جایگاه ایرانیان در مبحث ظهور و مهدویت محور وحدت در بین مذاهب اسلامی از دیگر موضوعات محوری این همایش است.

کد خبر 1592151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha