۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۴۴

رئیس سازمان فرهنگ تایلند:

مردم تایلند فرهنگ و هنر ایران را بسیار دوست دارند/ تاکید بر همکاری های متقابل

مردم تایلند فرهنگ و هنر ایران را بسیار دوست دارند/ تاکید بر همکاری های متقابل

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا:رئیس سازمان ترویج فرهنگ تایلند دردیدار با رایزن فرهنگی کشورمان گفت که استقبال خوب مردم تایلند از برنامه های فرهنگی ایران نشان می دهد که مردم تایلند فرهنگ و هنر ایران را بسیار دوست دارند.

به گزارش خبرنگار مهر از بانکوک ، خانم پریسنا پونگ تادسیری کول افزود : به خوبی می توان دریافت که جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ اهمیت بسیاری می دهد ونمونه بارز آن، کسب جوایز برترتوسط هنرمندان ایرانی در جشنواره های بین المللی است.

وی گفت : به همین دلیل ما نیز بسیارعلاقه مندیم که از تجربیات ایران در زمینه های فرهنگی و هنری استفاده کرده و همکاری های متقابلی را داشته باشیم.

 خانم کول ضمن تشکراز رایزنی فرهنگی کشورمان به خاطر حضور درسازمان ترویج فرهنگ تایلند گفت : ما قبلاَ با رایزنی فرهنگی برنامه هایی را برگزار کرده که تمامی این برنامه ها با استقبال خوبی مواجه شد. این مرکز آمادگی هرگونه همکاری را با رایزنی فرهنگی ایران دارد و در اجرای برنامه ها فرهنگی و هنری با شما همگام خواهد بود.
 
دراین دیدار رایزن فرهنگی کشورمان گفت : فرهنگ یکی از پایه ها و اساس تعاملات و فصل مشترک روابط و مناسبات دو جانبه می باشد. بعضا مشاهده کرده ایم کشورهایی که با هم روابط سیاسی ندارند اما روابط فرهنگی بسیاری خوبی با هم دارند و به لطف خداوند و اراده رؤسای دو کشور ایران و پادشاهی تایلند، هم اکنون روابط درسطح بسیارمطلوبی است .

مصطفی نجاریان زاده افزود: این روابط خوب به خاطر سابقه طولانی تعامل دو کشور است که از زمان شیخ احمد قمی در حدود بیش از چهار صد پیش آغاز گردید و روابط رسمی دو کشور نیز بیش از پنجاه و اندی سال سابقه داشته و توافقنامه فرهنگی بین دو کشور هم که در سال 1976 میلادی امضا شده است و همه اینها دلیل خوبی برای تعریف روابط فعلی دو کشور و توسعه و تحکیم آن می باشد.

وی تاکید کرد: گسترش همکاری های رایزنی فرهنگی و سازمان ترویج فرهنگ تایلند موجب تقویت مناسبات و روابط دو کشور خواهد شد.

 نجاریان زاده درادامه با اشاره به برگزاری همایش علمی تأثیر و نقش زنان و خانواده در تحولات جهانی توسط رایزنی فرهنگی از ایشان جهت شرکت در این همایش دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در پایان پیشنهاد برگزاری هفته قرآنی در ماه مبارک رمضان و برگزاری هفته دوستی کودکان ایران و تایلند را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت .
 
لازم به ذکر است که مرکز فرهنگی تایلند در جشن تولد 60 سالگی پادشاه تایلند در1987 افتتاح شد ودولت این کشور مسئولیت ساخت و تامین بودجه را بعهده داشت.

دولت ژاپن نیز برای ساخت این مرکز مبلغ 638 میلیون بات(حدود 20 میلیون دلار) کمک بلاعوض کرد و درتاریخ 9 اکتبر 1987 این مرکز توسط پادشاه تایلند افتتاح گردید.

از آن زمان به بعد این مرکز تبدیل به یک سازمان دولتی شد که نقش مهمی در ترویج هنر و فرهنگ ملی کشور تایلند داشته و تحت نظارت اداره کمیسیون ملی فرهنگ، وزارت فرهنگ تایلند فعالیت می نماید.
کد خبر 1592382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha