۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۰۹

رسانه گزارش دادند:

اعتصاب غذای بیش از 1500 فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی

اعتصاب غذای بیش از 1500 فلسطینی در بند  رژیم صهیونیستی

بیش از 1500 زندانی فلسطینی در اعتراض به وضعیت خود در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری بی بی سی، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌گوید هم اکنون ۱۵۵۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

این در حالی است که روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از سازمان‌های فلسطینی فعال در رام‌الله شمار زندانیان اعتصابی را حدود ۲ هزار نفر عنوان کرده است.

 پزشکان نسبت به سلامت چهار تن از این زندانیان ابراز نگرانی کرده‌اند. دو نفر از آنها، بلال دیاب و طاهر حلاحله، ۶۳ روز است در اعتراض به بازداشت بدون محاکمه خود دست به اعتصاب زده‌اند.

رابرت فالک، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، نسبت به 'نقض مداوم حقوق بشر در زندان‌های اسرائیل' اعلام نگرانی کرده و از اسرائیل خواسته است که با زندانیان فلسطینی اعتصابی مطابق استانداردهای بین‌المللی رفتار کند.

یکی از اعضای پزشکان حقوق بشر که روز دوشنبه بلال دیاب و طاهر حلاحله را در درمانگاه زندان رام‌الله معاینه کرده است، می‌گوید مراقبت‌های پزشکی لازم از آنان به عمل نیامده و جانشان به خطر افتاده است.
 
او هشدار می‌دهد که "بلال تنها آب می‌نوشد، آن هم کمتر از یک لیتر در روز. این خطر هست که دچار ایست قلبی شود.نشانه‌های عفونت ریه را نیز می‌توان در طاهر دید. هر دوی آنها باید به بیمارستانی مجهز منتقل شوند".
 
بلال دیاب از اوت سال گذشته و طاهر حلاحله از ژوئن ۲۰۱۰ در بازداشت موقت به سر می‌برند. آنها خواستار برگزاری دادگاه و یا آزادی خود هستند.

روزنامه هاآرتص در همین زمینه می‌نویسد: "زندانی‌های فلسطینی‌ با مقاومتشان انسان بودن خود را نشان می‌دهند، اسرائیلی‌ها دوست دارند بابت این کار از آنان انتقام بگیرند".
 
حدود ۳۰۰ زندانی فلسطینی بدون اتهام یا برگزاری دادگاه در بازداشت موقت اسرائیلی‌ها به سر می‌برند."هم اکنون حدود ۴۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند.
 
از زمان جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی مدتی را در زندان‌های اسرائیل سپری کرده‌اند"
 
طرح مساله زندانیان فلسطینی را به سازمان ملل

در پی اقدام زندانیان فلسطینی‌ به اعتصاب غذا، میان نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس و تظاهرکنندگان فلسطینی معترض در نزدیکی بیمارستان نظامی رام‌الله درگیری‌هایی رخ داد.
 
رهبران سیاسی فلسطینی‌ها، از جمله محمود عباس، رییس‌ تشکیلات خودگردان فلسطینی و رهبر فتح، و خالد مشعل، دبیر سیاسی جنبش حماس، گفته‌اند که مساله زندانیان فلسطینی را به سازمان ملل می‌برند.
 
پیشتر هنا شلبی و خضر عدنان، از اعضای سازمان جهاد اسلامی، با اعتصاب غذای طولانی مدت توانستند به بلاتکلیفی خود در بازداشت موقت پایان بدهند.
کد خبر 1592571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha