۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۲۰

برترینهای چهارمین جشنواره شعر محلی سنگار افتو معرفی شدند

برترینهای چهارمین جشنواره شعر محلی سنگار افتو معرفی شدند

دیلم - خبرگزاری مهر: در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره شعر محلی سنگار افتو برترینهای این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جشنواره استانی شعر محلی سنگار افتو با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، شاعران، هنرمندان و سایر علاقمندان به شعر و ادب، شنبه‌شب در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) دیلم به کار خود پایان داد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: چهارمین جشنواره استانی شعر محلی سنگار افتو با هدف اهمیت به زبان و گویش محلی، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و ایجاد فضای همدلی و تعامل میان شاعران و گویش‌های محلی استان بوشهر با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادب محلی برگزار و شرکت کنندگان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

غلامحسین آقاجری هدف از برپایی این جشنواره را شناسایی و معرفی آثار فاخر در زمینه گویش و ادبیات محلی برشمرد و اظهار داشت: توجه به زبان گویشی محلی یکی از افتخارات هر جامعه و ملتی است و باید آن را گرامی داشت.

در بخش جوان این جشنواره، فاطمه پولادی از تنگستان از باغک، راضیه باقرزاده از بندر ریگ، مهدی شیخیانی از دشتی بعنوان برگزیدگان معرفی شدند و در بخش بزرگسالان نیز محمود صفری از شبانکاره ، امراله خدری از دیلم و حمید زارعی از دشتی  بعنوان برگزیدگان جشنواره معرفی و با اهداء لوح تقدیر، لوح یادمان و تندیس جشنواره و جایزه نقدی تجلیل بعمل آمد.

هیئت داوران همچنین غلامعلی زارعی و حسین نیرو از دشتی را بعنوان بخش ویژه جشنواره معرفی کرد.

همچنین هیئت داوران فریبا جلالیان از دشتستان، حسین بازپیچ از دشتی، اسفندیار فتحی از دشتستان، هاشم شعله از دیلم، امان الله ابراهیمی از دشتستان، ظهیر محمودی از بردخون، محمد محمودنژاد از بندر ریگ، مالک تابناک از دشتی، اسماعیل رازبان از گناوه و فرشید ابراهیمی از دشتی در بخش بزگسالان را شایسته تقدیر دانسته و با اهداء لوح تقدیر جشنواره، لوح یادمان و هدیه نقدی مورد تقدیر قرار داد.

هیئت داوران در بخش جوان نیز معصومه احمدی منش از کاکی، امرالله حاجب از آبپخش، تارا حیدری از کاکی، مرضیه ناظری از دشتی، محمود حسینی از دشتی، آسیه دهباشی از دشتی، فاطمه نجار از دیر، هاجر احمدی از دیر، ابوذر زارعی از دشتی و زینب کاظمی از دیر را شایسته تقدیر دانسته و با اهدای لوح تقدیر جشنواره، لوح یادمان و هدیه نقدی مورد تقدیر قرار داد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم به همت تلاش‌های ادبی و هنری استاد امراله خدری از دیلم و سید حسن شجاع از بوشهر از مقام آنان با اهداء لوح ، تندیس و هدیه تجلیل به عمل آورد.

برنامه های جنبی این جشنواره نیز برپایی نمایشگاه عکس سنگار افتو ، نمایشگاه کتاب با 60 درصد تخفیف، اجرای موسیقی سنتی و اجرای سرود خلیج فارس بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

کد خبر 1594483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha