۴ اسفند ۱۳۸۳، ۱۱:۳۴

اروپا به حماس پيشنهاد داد:

به رسميت شناختن اسرائيل و ورود به روند صلح در مقابل رفع موانع و محدوديت ها از جنبش حماس

يك عضو برجسته جنبش حماس فاش كرد اروپايي ها به اين جنبش پيشنهاد دادند در مقابل به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي تمام موانع از پيش روي حماس برداشته خواهد شد و ترور رهبران آن نيز از سوي تل آويو متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه البيان، حسن يوسف از مسئولان برجسته جنبش حماس از پيشنهادهاي اروپايي به اين جنبش به انجام معامله اي پرده برداشت كه در مقابل برداشته شدن موانع ورفع محدوديت ها از جنبش حماس ، اسرائيل نيز از سوي حماس به رسميت شناخته شود و حماس وارد روند صلح خاورميانه شود.

شيخ يوسف در نابلس گفت : از سال گذشته هيات هاي اروپايي پيشنهادهايي را براي ما آوردند كه به دو شرط موانع ومحدوديت ها از جنبش حماس برداشته شود كه شامل ورود به سازمان هاي تشكيلات خودگردان فلسطين و مشاركت در روند سياسي و نيز اعتراف به موجوديت رژيم صهيونيستي است.

وي افزود: سال گذشته سال تصميم گيري نهائي بر ضد حماس بود همه تلاش كردند اين جنبش را ريشه كن كنند لذا تمام ترورها بالاترين راس هرم رهبري اين جنبش را هدف قرار داد .

وي اين نكته را كه استراتژي حماس تغيير يافته است، رد كرد و گفت:  تغييري كه برخي معتقدند درجنبش بوجود آمده است به اصول يا استراتژي آن خدشه وارد نكرده است و اصول و استراتژي حماس تغيير نيافته است، آنچه تغيير يافته است تنها مربوط به تجديد نظر درتاكتيك ها و تغييراتي است كه الزام آور نمي باشد.

وي به اين اشاره كرد: حماس ثوابت و متغيراتي دارد، انديشه مبارزه يك مساله تاكتيكي است زيرا مبارزه يك وسيله ونه هدف است و در نتيجه يك مساله تاكتيكي است درباره مشاركت حماس در انتخابات مجلس قانونگذاري فلسطين هنوز تصميم نهائي در اين زمينه از سوي حماس گرفته نشده است اما يك گرايش مثبت براي تعامل با انتخابات مجلس قانونگذاري فلسطين وجود دارد.

يوسف درباره مشاركت حماس در سازمان آزاديبخش فلسطين " ساف " گفت : جنبش از اين مساله استقبال مي كند و اينكه اين مساله از طريق انتخابات براي همه فلسطينيان در داخل و خارج فلسطين صورت گيرد و اينكه از اين انتخابات اصلاح سياستهاي سازمان ساف صورت گيرد و استفاده از آن به عنوان ابزاري براي پيشبرد برخي طرح هاي سياسي بر واقعيت جامعه فلسطين متوقف شود و به واقعيتي برسيم كه همگان مسئوليت هاي ملي خود را در قبال مساله فلسطين به دور از هرگونه يكجانبه گرايي و خودرايي و بي هدف بودن در نظر بگيرند.

شايان ذكراست اتحاديه اروپايي سال گذشته رسما نام شاخه سياسي حماس را در ليست تروريسم خود قرار داد .15 عضو اتحاديه اروپا يي به يك توافقنامه نهايي درمورد قراردادن نام شاخه سياسي جنبش حماس در ليست گروههاي تروريستي خود دست يافتند.
بر اساس اين تصميم ، تمام اموال و دارايي هاي حماس در اتحاديه اروپا نيز بلوكه خواهد شد و قرار است اين تصميم به طور رسمي از طريق انتشار ليست جديد تعديل شده گروههاي تروريستي اين اتحاديه در رسانه هاي رسمي اروپا اعلام شود .

گردانهاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس از هنگام شروع فعاليت اين گردانها در پايان سال 2001 ميلادي در ليست تروريسم اروپا قرار گرفته بود.

کد خبر 159463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha