۹ اسفند ۱۳۸۳، ۱۱:۵۲

با هدف گسترش كتابخواني و ايجاد علاقه به مطالعه

كارگاه هاي آشنايي با كتابداري و ترويج كتابخواني در مناطق آموزش و پرورش برگزار شد

خبرگزاري مهر - گروه فرهنگ و ادب : مدارس كشور و مناطق آموزش و پرورش براي گسترش كتابخواني و ايجاد علاقه به مطالعه ميان دانش آموزان اعلام نياز كردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب مهر ، در پي اعلام نياز تعدادي از مناطق آموزش و پرورش ، كارگاه هاي " آشنايي با كتابداري و ترويج كتابخواني " ، در مناطق مختلف آموزش و پرورش برگزارشد.

دراين كارگاه ها كه با حضور كتابداران، مربيان امور تربيتي، معلمان پرورشي و سرگروه هاي آموزشي برگزارمي شود، مباحثي مانند ضرورت ايجاد عادت به مطالعه و آموزش كتابداري تدريس مي شود.

همچنين كارگاه هايي نيزدر پي اعلام نياز برخي مدارس به صورت يك كلاس درسي برگزار شده است.

در اين كلاس هاي آموزشي متخصصان ادبيات كودك كه كارگاه هاي آموزش كتابخواني و آشنايي با ادبيات كودك و نوجوان را در شوراي كتاب كودك گذرانده اند مطابق رده سني دانش آموزان به تدريس موضوعاتي چون آشنايي با كتب مناسب، روش نقد، آشنايي با كتب مرجع، نمايش خلاق و ... پرداخته و در طول يك سال تحصيلي با دانش آموزان همراه مي شوند.

اشرف اميني-مسئول طرح برگزاري كارگاه هاي آموزشي در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر گفت: هم اكنون حدود 5 يا 6 سال است كه نياز مدارس كشور به مروجان كتابخواني بسيار جدي شده است. در پي اعلام نيازهاي متعدد، اين كارگاه ها برپا شده و طبق نظر سنجي و آمار به دست آمده، تا كنون اين كارگاه ها در رسيدن به هدف موفقيت آميز بوده است.

زهره رضايي-كتابدار يكي از مدارس راهنمايي شهر تهران با اشاره به كارآيي كارگاه هاي مزبور در ترويج مطالعه ميان دانش آموزان گفت: علاقه مندي كودكان و نوجوانان به كتابخواني تا حد زيادي به تربيت و محيط بستگي دارد. و اجراي اين طرح در دانش آموزان تاثير به سزايي داشته و مراجعه ايشان به كتابخانه چند برابر شده است.

وي افزود: هم اكنون كتابخانه به محلي براي گذراندن زنگ تفريح و اوقات فراغت در طول روز براي دانش آموزان تبديل شده و اين موضوع موجب رضايت كادر آموزشي، دانش آموزان و والدين است.

گفتني است هم اكنون كارگاه آشنايي با كتابداري و ترويج كتابخواني در روزهاي دوشنبه ساعت 15 تا 17 در محل ساختمان شماره 2 انجمن آثار و مفاخر فرهنگي واقع در خيابان انقلاب، حد فاصل خيابان ابوريحان و دانشگاه، ساختمان فروردين طبقه 4 ، توسط شوراي كتاب كودك برگزار مي شود.

کد خبر 159644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha