۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۴۰

عماری خبر داد:

مجوز ترانزیت کالا از مرز رازی صادر شد/ زیرساختها فراهم شود

مجوز ترانزیت کالا از مرز رازی صادر شد/ زیرساختها فراهم شود

ارومیه - خبرگزاری مهر: فرماندار خوی از صدور مجوز ترانزیت کالا از گمرک رسمی رازی خوی در مرز ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین عماری صبح سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات پایانه رسمی مرزی رازی خوی از صدور مجوز ترانزیت کالا از این مرز خبر داد و افزو.د: این مرز رسمی 27 فروردین سال 90 با حضور وزیران امور خارجه ایران و ترکیه مجددا بازگشایی و با فراهم شدن زیرساختهای لازم مجوز ترانزیت از این مرز صادر شد.

وی از افزایش 20 درصدی ارزش صادرات کالا از بازارچه و گمرک رازی خوی خبر داد و اظهار داشت: ازابتدای سالجاری تا کنون بیش از 5 هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیون و 700 هزار دلار از بازارچه مشترک و گمرک رازی به خارج از کشور صادر شده است.

فرماندار خوی عمده کالاهای صادراتی از این مرز را انواع محصولات کشاورزی و صنایع دستی اعلام کرد و یادآور شد: همچنین طی این مدت 13 هزار نفر مسافر و گردشگر با بیش از 10 هزار دستگاه خودرو از این مرز تردد کرده اند که این رقم هم نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش داشته است.

عماری هدف از گشایش این مرز رسمی را رونق مبادلات تجاری ایران و ترکیه از ده میلیارد دلار به 30 میلیارد دلار دانست و اضافه کرد: این مرز کوتاهترین مسیر کشورمان به کشور ترکیه است که در همجواری با استان وان ترکیه قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات این پایانه برای اجرای طرح های ساماندهی و نوسازی، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا مشکلات موجود هرچه سریعتر حل و امکانات رفاهی لازم برای مسافران و تسهیل در امر صادرات و واردات فراهم می شود.

مرز رازی بعد از مرز بازرگان و سرو ارومیه سومین مرز رسمی کشورمان با ترکیه در آذربایجان غربی است که در صورت تکمیل زیر ساخت هایش از جمله آسفالت جاده نیمه تمام خوی - قطور به طول 70 کیلومتر می تواند به دروازه مهم مبادلات تجاری ایران و ترکیه تبدیل شود .

پایانه مرزی رازی- کاپی کوی با هدف تسهیل و روانسازی، توسعه بازرگانی، تجاری و افزایش مبادلات اقتصادی ایران با ترکیه اوایل امسال به عنوان مرز رسمی زمینی گشایش یافت

گمرک خوی تا گمرک رازی 75 کیلومتر و از رازی تا شهرستان وان مرکز استان وان ترکیه حدود 80 کیلومتر فاصله دارد که درسال 1351 به عنوان گمرک مرز ریلی مجاز تعیین و ورود وخروج کال از طریق آن مرز توسط راه آهن انجام می‌گیرد.

کد خبر 1596913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha