۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۰۸

آیت الله علوی گرگانی:

حفظ و تداوم نظام بر پایه وحدت استوار است

حفظ و تداوم نظام بر پایه وحدت استوار است

قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقلید شیعیان جهان بیان کرد: حفظ و تداوم نظام و انقلاب اسلامی بر پایه وحدت و همبستگی استوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار جمعی از معاونت‌های آموزش و بازرسی سپاه پاسداران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: همه انسان‌ها در طول زندگی روزمره خود نیازمند موعظه هستند، چرا که اگر موعظه نباشد دل انسان به تدریج می‌میرد و مسیر گمراهی را طی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایمان به خدا و عمل صالح دو رشته بهم پیوسته‌ای هستند که یکی بدون دیگری ارزش و فایده ندارد افزود: انسان باید هرروز برنامه زندگی روزمره خود را حسابرسی کند.

انجام عمل صالح منوط به قبولی ایمان است

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انجام عمل صالح منوط به قبولی ایمان و عمل انسان است و لازم است همگان در یاد آوری قیامت و حسابرسی آن بیش از پیش اقدام کنند.

زبان نرم انسان گمراه را متنبه می کند

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه زبان نرم، انسان گمراه را متنبه خواهد کرد اظهار داشت: انسانی که موعظه را می شنود و به‌عنوان مبلغ و رساننده آن پیام به دیگران حرکت می‌کند باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا هرآنچه که یاد گرفته است را با زبان نرم در اختیار دیگران قرار دهد گرچه شاید در این راه ناسزا و فحش و دشنام هم بشنود.

آیت الله علوی گرگانی حفظ انقلاب را منوط به حفظ آرامش و وحدت دانست و تاکید کرد: حفظ و تداوم نظام و انقلاب اسلامی بر پایه وحدت و همبستگی استوار است همانگونه که در دوران 8 سال دفاع مقدس با ایستادگی و وحدت تمام اعتقادات و ارزش های خود را حفظ کردیم.

وی بیان کرد: تا زمانی که خودمان دست از حفظ کیان اسلامی ایران نکشیم خدای متعال این نعمت بزرگ را از ما نخواهد گرفت.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: لازم است دلسوز یکدیگر باشیم و سعی کنیم مملکت را خراب نکنیم.
 

کد خبر 1597834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha