۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۴۷

وحیدی گزارش داد:

وزارت دفاع بیش 172 هزار فعالیت در صد سفر استانی دولت انجام داده است

وزارت دفاع بیش 172 هزار فعالیت در صد سفر استانی دولت انجام داده است

وزیر دفاع در تشریح اقدامات و دستاوردهای این وزارت خانه در یکصد سفر استانی هیئت دولت اعلام کرد: 491 مصوبه هیات دولت در سفر های استانی که تا کنون صورت گرفته مربوط به نیروهای مسلح است که توسط وزارت دفاع پیگیری و ره آورد آن بیش از 172300 اقدام بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، سردار سرتیپ احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تشریح اقدامات و دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یکصد سفر استانی هیئت دولت اعلام کرد: 491 مصوبه هیات دولت در سفرهای استانی که تاکنون صورت گرفته مربوط به نیروهای مسلح است که توسط وزارت دفاع پیگیری و ره آورد آن بیش از 172300 اقدام بوده است.

وحیدی با بیان اینکه سفرهای استانی انقلابی در پیگیری و اجرای طرح و برنامه های ملی، منطقه ای و محلی بوجود آورد گفت: بیش از یکهزارو چهار صد میلیارد تومان تسهیلات مالی و اعتباری در جریان سفرهای استانی به برای کمک به اجرای وظایف و ماموریت نیروهای مسلح اختصاص یافته است.

وزیر دفاع، حمایت از نخبگان، ساخت، تکمیل و تجهیز اماکن نیروهای مسلح، کمک به اجرای طرحهای فرهنگی، ورزشی نیروهای مسلح، پاکسازی میادین مین،تقویت انسداد و کنترل مرزها با تامین تجهیزات پیشرفته، بازگشایی معابر و انتقال پادگان ها، بخش عمده ای از تسهیلات مالی و اعتباری را به خود اختصاص داده است.

وحیدی در ادامه گفت: در جریان سفرهای استانی با ایجاد کارگروه های تخصصی تعاملات بسیار خوبی فی ما بین نیروهای مسلح با سایر دستگاههای اجرایی کشور شکل گرفت که در چارچوب مصوبات هیئت دولت برای آن چاره اندیشی گردید و منجر به حل و فصل معضلاتی شد که سالیان متمادی گریبان گیر بخشهای مختلف اجرایی کشور شده بود و حقیقتاً می توان آن را یکی از مهمترین دستاوردهای این سفرها ذکر کرد .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بازدید از نقاط صفر مرزی در 15 استان کشور و دیدار با رزمندگان، مرزبانان مستقر در پایگاهها، پادگانها و سایر مراکز نظامی و انتظامی را از دیگر اقدامات مهم در سفرهای استانی برشمرد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در پاکسازی میادین مین با اشاره به برنامه بیست ساله ای که قبلاً برای پاکسازی میادین مین پیش بینی شده بود اظهار داشت در سال84 و همزمان با سفر استانی هیئت دولت به استان ایلام، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امر پاکسازی میادین مین و مهمات عمل نکرده انتخاب شد و مقرر گردید وزارت دفاع با تشکیل مرکز مین زدایی کشور، طی برنامه ای پنج ساله با بکارگیری تمامی ظرفیت های کشور اقدام به پاکسازی میادین مین نماید و این مصوبه سفر استانی موجب شد؛ امروز شاهد پاکسازی 95 درصد  از این مناطق باشیم و شرایط خوبی برای توسعه،  پیشرفت و عمران و آبادی مناطق پاکسازی شده فراهم و از تلفات و خسارات مادی و انسانی زیادی جلوگیری شود.

وزیر دفاع، راه اندازی مراکز نخبگان و نوآوران در 29 استان و 8 شهرستان را از دیگر اقدامات وزارت دفاع در سفرهای استانی بر شمرد و افزود : در جریان این سفرها تعاملات و ارتباطات سازنده و اثربخشی با دانشگاهها و مراکز علمی در مراکز استان و شهرستان ها شکل گرفت که منجر به حضور  فعال آنان در بیش از یکهزار پروژه مرتبط با صنایع دفاعی گردید.

وی افزود، تعیین و تکلیف بیش از 600.000 هکتار از اراضی نیروهای مسلح در سفرهای استانی با هماهنگی استانداران و کمیسیون های مربوط و توافق در خصوص تعریض و عقب نشینی پادگان ها جهت حل مشکلات ترافیکی به میزان 30 هکتار، که با همکاری بسیار خوب نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد از آثار بسیار مثبت این سفرها بوده است.

 وحیدی دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، آزادگان و رزمندگان و بازنشستگان نیروهای مسلح و رسیدگی به درخواست ها و مشکلات آنان همچنین دیدار عمومی با کارکنان و سربازان یگان های نیروهای مسلح را از برکات یکصد سفر استانی برشمرد.

وزیر دفاع در ادامه گفت : بازدید از بیش از 175 مرکز صنعتی، تحقیقاتی در جریان این سفرها زمینه را برای فعال شدن آنان در پروژه های دفاعی فراهم کرد که این مهم از اقدامات کلیدی وزارت دفاع محسوب میشود.

 وحیدی، سرعت بخشیدن به فعالیت ها و ارتقاء کمی و کیفی اقدامات وزارت دفاع در حوزه خدمات درمانی، بیمه،  بازنشستگی، مسکن،  وام و توزیع اقلام مورد نیاز خانواده های نیروهای مسلح  را از دیگر خدمات خرسندسازی دانست که در جریان سفرهای استانی تحقق یافت و موجبات رضایت خانواده بزرگ نیروهای مسلح را فراهم کرد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه در سفرهای استانی توفیق دیدار چهره به چهره با مردم به نحو مطلوبی حاصل گردید گفت: حدود 160.000 نامه که شامل درخواست ها، شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم مورد مطالعه، بررسی، رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود به منظور پیگیری دقیق مصوبات سفرهای استانی و رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی برای نخستین بار وزارت دفاع با تعیین و استقرار نمایندگان ویژه در 31 استان کشور مساعی خود را برای پیگیری مصوبات مربوط و به نتیجه رسیدن آن ها به کار گرفت.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش و فعالیتهای خداپسندانه و خالصانه مدیران و دست اندرکاران سفرهای استانی بویژه در وزارت دفاع و سازمان های وابسته به این وزارت خانه تصریح کرد این حجم از خدمات شکل نمی گرفت مگر در سایه توکل به خدا،  توسل به اهل بیت و تلاش خالصانه خدمت گزاران در بخش های مختلف دولت.

وحیدی با اشاره به اینکه سفرهای استانی از کنار حرم شریف رضوی آغاز و یکصدمین آن در کنار این مضجع نورانی و الهام بخش تداوم یافته است تاکید کرد در سایه تعالیم انسان ساز قرآن و مکتب اهل بیت و سرمایه های عظیم مادی و معنوی می توانیم کشوری نمونه و الگو در جهان بسازیم که انشاالله با مجاهدات ملت ایران و همت بلند جوانان این مرز و بوم تحت رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و وحدت و همکاری مسئولان این امر دست یافتنی است.

وزیر دفاع در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و همت مظاعف بتوانیم تا پایان کار دولت دهم کلیه مصوبات استانی هیئت دولت مرتبط با وزارت دفاع را به صورت صد در صدی تحقق بخشیم. 

کد خبر 1600336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha