۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۱:۳۶

موسوی‌نیا:

ترویج اخلاق فاطمی باید سر لوحه کار ما قرار گیرد

ترویج اخلاق فاطمی باید سر لوحه کار ما قرار گیرد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ترویج اخلاق فاطمی باید سر لوحه کار ما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدنورالله موسوی نیا عصر شنبه در نشست با کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: همه شما متخلق به اخلاق اسلامی هستید و انسان با اصالت در همه شرایط ویژگی های اخلاقی خود را نشان می دهد.

وی بر لزوم رعایت شئون اسلامی و پرهیز از آسیب هایی از قبیل غیبت و دروغ در محیط اداری و زندگی شخصی کارکنان تاکید کرد و تمام کارکنان مجموعه را به تکریم ارباب رجوع، خوش خلقی و رعایت موازین شرعی و قانونی در برخورد با ارباب رجوع سفارش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: حضرت رسول اکرم به نقل از جبرئیل فرمودند: خلق‌الله نور فاطمه (س) قبل أن یخلق الأرض و السماء، یعنی نور فاطمه قبل از آفرینش آسمان ها و زمین خلق شده بود.

وی ادامه داد: زمین و آسمان نورشان را از فاطمه (س) می گیرند؛ پس فاطمه (س) اعظم از زمین و آسمان است و قبل از خلقت تمام دنیا در عرش الهی حیات داشته است.

موسوی‌نیا با اشاره به نحوه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: از حضرت امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) نقل شده است که فرموده اند: آن یگانه بانوی نیک خصال چندان در نطفه ممتاز بود که پدر گرامیش پیش از انعقاد نطفه او مأمور به اعتکافی چهل روزه شد و از میوه آسمانی نطفه او بسته شد و آن گاه که فاطمه متولد شد، 10 حور العین وارد شدند و تشتی و ظرفی از آب کوثر آوردند و فاطمه را با آن آب شستند.

وی در مورد نامگذاری آن حضرت گفت: علت این که خداوند حضرت فاطمه (س) را در زمین فاطمه نام نهاد این است که بخشنده گناهان پیروانش است و آن ها را از دشمنان جدا می کند و علت نامگذاریش به منصوره در آسمان این است که شفیع پیروانش در سرای باقی است و شیعیان خود را از آتش نجات می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که در سال جدید باید اخلاق فاطمی را سر لوحه خود قرار دهیم و آن را ترویج دهیم افزود: حضرت فاطمه (س) هیچ گاه برای خودش دعا نمی کرد، همیشه دعای خیر برای دیگران می کرد و هیچ چیز به اندازه دعا برای دیگران گره از مشکلات انسان باز نمی کند.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با استعانت از درگاه خداوند و تمسک به حضرت فاطمه (س) و اولاد ایشان در دنیا رهروی خوب و در آخرت همنشین آن حضرت باشیم.

کد خبر 1600535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha