۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۳۳

صدر به مهر اعلام کرد:

سهم ایران از بانکرینگ منطقه تنها 25 درصد/ وزارت نفت و بانک مرکزی حمایت کنند

سهم ایران از بانکرینگ منطقه تنها 25 درصد/ وزارت نفت و بانک مرکزی حمایت کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تنها 25 درصد از ظرفیت بانکرینگ منطقه در اختیار بنادر ایران قرار دارد، گفت: وزارت نفت و بانک مرکزی می‌توانند با ارایه تسهیلات مناسب سوخت را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند تا ظرفیت بانکرینگ بنادر افزایش پیدا کند.

سید عطاءالله صدر در گفتگو با مهر در خصوص سرمایه گذاری در بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) در بنادر ایران، اظهار داشت: هم اکنون سازمان بنادر در این زمینه سرمایه گذاری کرده که یکی از آنها ایجاد فرصتها و سرمایه گذاری های لازم در این زمینه بوده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر ظرفیت بانکرینگ در بنادر کشور حدود 2.5 میلیون تن است که در حال افزایش این ظرفیت هستیم.

وی با بیان اینکه باید 50 درصد از بازار بانکرینگ منطقه را به خود اختصاص دهیم، بیان کرد: سهم ما از بانکرینگ منطقه 25 درصد است که برای افزایش این میزان باید بخش خصوصی وارد شود و دستگاههایی که در این زمینه نقش زیادی دارند مانند بانک مرکزی و وزارت نفت هم سوخت را با قیمت مناسب در اختیار سرمایه گذار قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در صورت خدمات رسانی بیشتر بنادر طبیعی است که کشتی هایی که از تنگه هرمز عبور می کنند سوخت ایران که مرغوب تر هست را تهیه میکنند زیرا کشورهای دیگر منطقه سوخت ما را خریداری می کنند و با اضافه کردن مواد دیگر کیفیت آن را کاهش می دهند.

وی افزود: در حالی که اگر ما سوخت رسانی را افزایش دهیم و وزارت نفت تسهیلات لازم را برای تامین سوخت مورد نیاز این کشتی ها به سرمایه گذاران بدهد ما می توانیم بانکرینگ را افزایش دهیم.

صدر با اشاره به اینکه تسهیلات وزارت نفت می تواند در قالب سهمیه سوخت به سرمایه گذاران تعلق بگیرد، اظهار داشت: سرمایه گذاران می توانند سوخت را با نرخ مناسب و با سهمیه بیشتر از وزارت نفت تهیه کنند تا خدمات رسانی بهتری را به کشتی ها خارجی ارایه دهند.

کد خبر 1600627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha