۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۱۱

عبدالله عامری اعلام کرد:

مانور زلزله در راه آهن اراک برگزار می‌شود

مانور زلزله در راه آهن اراک برگزار می‌شود

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه آهن اراک از برگزاری مانور زلزله در هفته جاری در راه آهن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله عامری در جلسه هماهنگی مدیریت بحران در راه‌آهن اراک گفت: راه آهن سازمانی گسترده و پویا است که در طول 24 ساعت شبانه روز فعال و در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

وی تصریح کرد: راه آهن همواره با بحران‌های متعددی مواجه است که همین امر باعث شده کارکنان این مجموعه از آمادگی خوبی در برخورد با بحران‌های احتمالی برخوردار باشند اما در برخی از بحران‌ها مثل زلزله و سیل تنها مجموعه راه آهن توان مدیریت بحران را ندارد و سایر ارگان‌های نیز باید ما را در این امر یاری کنند.
 
مدیرکل راه آهن اراک با اشاره به برگزاری مانور زلزله در اراک افزود: ایجاد آمادگی به ‌منظور واکنش‌های سریع و افزایش سطح آگاهی کارکنان در برابر زلزله، کاهش تلفات ناشی از زلزله از طریق ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی‌، بررسی وضعیت و میزان آمادگی نیروهای امدادی، ارزیابی امکانات و تجهیزات و افزایش توان عملیاتی در برابر حوادث احتمالی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مانور است.
 
عامری افزود: هر گاه در برابر بحران‌ها آمادگی نداشتیم خسارت‌های زیادی را متحمل شدیم و به همین دلیل ما برای افزایش میزان آمادگی خود سناریویی را برای انجام مانور زلزله در راه آهن تهیه کرده‌ایم که این مانور در نواحی دیگر راه آهن از جمله هرمزگان، لرستان، زاگرس و اهواز به اجرا در آمده است.
 
به گفته وی این مانور در سه نقطه برگزار و یک ساعت به طول خواهد انجامید که افزایش آگاهی‌های عمومی، انسجام دستگاه‌های اجرائی در راستای کاهش خطرپذیری، آموزش و ساماندهی نیروهای مردمی برای امدادرسانی، افزایش مهارت‌ها و همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.
کد خبر 1602467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha