۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۳۴

نهاوندی پور اعلام کرد:

تولید 6500 تن سیب زمینی در ابهر

تولید 6500 تن سیب زمینی در ابهر

زنجان -خبرگزاری مهر: مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان میزان سطح زیر کشت سیب‌زمینی در ابهر را 2 هزار هکتار عنوان کرد و گفت : مقدار تولید این محصول 6 هزار و 500 تن است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا نهاوندی پور ظهر سه شنبه در جلسه مشترک ستاد تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، استان زنجان و شهرستان ابهر، افزود: سال جاری نهضت کشاورزی است و در این راستا باید حمایت از پروژه های کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: شهرستان ابهر به جهت وجود دشت ابهر و سلطانیه و اراضی مسطح و عدم فرسایش خاک طی سالهای متمادی بهترین خاکهای زراعی استان را دارد. 

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: در این شهرستان باغ سیب با 25 سال تحمل پیری ندارد و مقاومت خاک بسیار است.

نهاوندی پور تاکید کرد: شهرستان ابهر با  سه هزار و362 کیلومتر متر وسعت  15 درصد  وسعت استان را دارد و در این راستا متوسط بارندگی این شهرستان 300 میلی متر و در ارتفاع شمالی به 450 میلی متر می رسد.

وی افزود: 16 درصد از اراضی کشاورزی در شهرستان ابهر است و  کل اراضی قابل کشت منطقه 144 هزار و 815 هکتار است.

نهاوندی پور گفت : شهرستان ابهر در زراعت چوب در استان رتبه برتر را دارد.

وی به بخش زراعت شهرستان ابهر اشاره و گفت : میزان گندم دیم 42 هزار هکتار و گندم آبی 7 هزار و 500 هکتار بوده و میزان تولید 100 هزار تن است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان میزان سطح زیر کشت سیب‌زمینی در ابهر را 2 هزار هکتار عنوان کرد و گفت : مقدار تولید این محصول 6 هزار و 500 تن است.

نهاوندی پور، افزود: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در ابهر 900 هکتار و میانگین تولید آن 50 هزار تن است که یک سوم تولید استان را شامل می‌شود.

وی، میزان سطح زیر کشت لوبیا در ابهر را 4 هزار و 650 هکتار اعلام و گفت: میانگین تولید این محصول 14 هزار تن است که 80 درصد تولید استان را شامل می‌شود.

کد خبر 1603356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha