۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۶

جلایی عنوان کرد:

ثبت خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان فتح خرمشهر / رونمایی از 11 عنوان کتاب

ثبت خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان فتح خرمشهر / رونمایی از 11 عنوان کتاب

رشت - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان از فراخوان ثبت نام رزمندگان و پیشکسوتان فتح خرمشهر از طریق سامانه پیامکی با هدف ثبت خاطرات آنان خبر داد.

رسول جلایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه تمام ناشدنی است، افزود: حماسه هشت سال جنگ تحمیلی را باید پاسداشت و از آن عبرت گرفت.

وی اظهار داشت: بهره گیری از هر گونه آثار و اسناد ارزشمند، عکس، وصیت نامه، لوازم جنگی و سایر موارد به جا مانده از شهدا و سایر رزمندگان بزرگوار که خاطرات هشت سال دفاع مقدس، ایثار و شهادت را در اذهان زنده کند،‌ نوعی پاسداشت از دلاورمردیهای آن دوران محسوب می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان از اجرای300 برنامه با هدف گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در استان خبر داد و گفت: رونمایی از 11 عنوان کتاب، مسابقه شعر دانش آموزی با عنوان خرمشهر فریاد بلند مقاومت، مراسم شعر خوانی و خاطره گویی از جمله این برنامه هاست.

وی افزود: اکران فیلمهای سینمایی در مجتمع های فرهنگی هنری شهرستانها، توزیع پنج هزار سی دی مستند ستارگان گیلان در خرمشهر، پخش فیلمهای کوتاه دفاع مقدس در برخی از مدارس استان، حضور رزمندگان، پیشکسوتان و خانوادههای آنان در ویژه برنامه های صدا و سیما، نشست با حضور فرماندهان نظامی با هدف تبیین آرمانهای دفاع مقدس از دیگر برنامه های سالروز فتح خرمشهر است.

جلایی اظهار داشت: مسابقات فرهنگی ورزشی بین دانش آموزان در محیط های دانشگاهی، توزیع 20 سری نمایشگاه عکس جاودانه ها در استان، همایش دانشگاه و درس دفاع مقدس در دانشکده علوم پایه، نمایشگاه اسناد دفاع مقدس در مجتمع خاتم الانبیا (ص) از برنامه های مهم این ایام است.

وی یادآور شد: برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس، دیدار با خانوادههای معظم شهدای عملیات بیت المقدس، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، پیاده روی خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی در اکثر رشته ها، اعزام یک خانواده منتخب به خرمشهر برای شرکت در مراسم تجلیل از خانوادههای نمونه فتح خرمشهر، تجلیل از قهرمان ورزشی شاهد و ایثارگر در مقاطع آسیایی و جهانی، اجرای نور افشانی و اجرای مراسم ویژه فتح خرمشهر در میدان شهرداری از دیگر برنامه های روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.

کد خبر 1607481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha