۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۵۰

اخبار خراسان شمالی /

اصلاح فرهنگ عمومی مهم‌ترین مأموریت شورای فرهنگ عمومی استان است

اصلاح فرهنگ عمومی مهم‌ترین مأموریت شورای فرهنگ عمومی استان است

بجنورد - خبرگزاری مهر: اصلاح فرهنگ عمومی مهم‌ترین مأموریت شورای فرهنگ عمومی استان است، برگزاری عصر شعر و خاطره ایثار و شهادت در گرمه و ... از مهم‌ترین عناوین اخبارامروز خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در دومین جلسه گروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: گروه علمی و مشورتی نقش و جایگاه مهم و تاثیرگذاری در شورای فرهنگ عمومی دارد.

حسین ثابت قدم وحید تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی را از محورهای مهم مطرح شده در جلسات شورا در سال 91 عنوان کرد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه اصلاح فرهنگ عمومی از ماموریت های اصلی شورای فرهنگ عمومی است، اظهار داشت: آسیب شناسی فرهنگ عمومی در شهرستانهاو شهرها باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 12 شورای فرهنگ عمومی در سطح استان، گفت: تدوین برنامه جامع در راستای تحقق شعار سال و تدوین پیش نویس منشورعملیاتی شعارسال از اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه شورا می‌باشد.

عصر شعر و خاطره ایثار و شهادت در گرمه برگزار شد
 
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه در مراسم عصر شعر خاطره ایثار و شهادت، ادبیات دفاع مقدس را میراثی گرانبها دانست و گفت: باید این میراث نسل به نسل منتقل شود و این بهترین روش برای ماندن فرهنگ غنی جنگ و دفاع مقدس است.
 
شکوری افزود: فرزندان ما با این روش یاد خواهند گرفت که فرهنگ و هنر ایران غنی و ناب است و این فرهنگ و هنر قدسی را در راه ترویج ارزش‌ها استفاده خواهند کرد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه خرمشهر نمادی از مقاومت است، گفت: خرمشهر به عنوان مرکز نقل و پایگاه اصلی ثبت، ترویج و تبلیغ خاطرات جنگ در طول آن است و اولین گام‌های این مهم از خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ برداشته شد.
 
فغانی اظهار داشت: مردم خرمشهر با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی‌شان، با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ، بی نظیر ماند که این مقاومت بی سابقه، هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست.
 
بندگی خالصانه خدا وخدمت به خلق خدا، منشور کاری ماست
 
استاندار خراسان شمالی در نشست مدیران حوزه استاندار گفت: بندگی خالصانه خدا وخدمت به خلق خدا، منشور کاری ماست.
 
ابوطالب شفقت: مدیران حوزه استاندار را نزدیک‌ترین حلقه به خود دانست وگفت: توصیه می‌کنم که درانجام امور با وحدت رویه، دوستی ومحبت عمل کنیم.
 
وی با بیان چند نکته مدیریتی گفت:مدیران باید به ماموریت خود واقف باشند و منشور مدیریتی مناسبی تهیه نمایند. وبرای رسیدن به اهداف سازمانی با برنامه ریزی دقیق حرکت نمایند.
 
شفقت، خدمت به مردم را دارای ارزش‌های والای دینی دانست وافزود: بانیت الهی به مردم خدمت کنید.
 
در این جلسه هر یک از مدیران حوزه استاندار به طرح نقطه و نظراتی پیرامون حوزه خدمتی خود پرداختند. 
 
کد خبر 1610434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha