۴ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۹

سردار عراقی:

آزادی خرمشهر نقطه درخشان تاریخ ایران اسلامی است

آزادی خرمشهر نقطه درخشان تاریخ ایران اسلامی است

قم - خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آزادی خرمشهر را نقطه برجسته و درخشان تاریخ هشت سال دفاع مقدس و ایران اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عبد الله عراقی در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر که همزمان با روز سوم خرداد در گلزار شهدای آزادسازی خرمشهر قم و با حضور خیل مردم شهیدپرور، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این عملیات گفت: قدرت رهبری، ایمان و حضور مردم ایثارگر و فداکار سه عام  مهم در پیروزی خرمشهر بود.

وی افزود: با وجود چنین عوامل مهمی موازنه سیاسی و نظامی در خرمشهر به نفع ایران رقم خورد و دنیا باور کرد که جمهوری اسلامی خود را آماده کرده تا با تمام توان در برابر ارتش بعث عراق بجنگد و خاک کشور را از دشمن متجاوز باز پس گیرند.

وی ادامه داد: دشمن با 40 هزار نیرو و با تجهیزات گسترده نظامی خرمشهر را تحت تصرف در آورد و بر این باور بودند با این امکانات اگر ایران بتواند خرمشهر را باز پس گیرد کلید فتح بصره را به ایران باید داد و  در عملیات آزادسازی خرمشهر ملت ایران با دست خالی 24 روز بلکه شبانه روز در مقابل دشمن مسلح ایستاد از عزت خویش دفاع نمود 19هزار نفر از نیروهای عراقی اسیر و بیش از 16هزار نفر نیز کشته و زخمی شدند.

وی با تاکید بر اینکه تصرف خرمشهر بدست نیروهای بعثی غرور ملی و دینی و مذهبی ملت ایران و رزمندگان را جریحه دار کرده بود افزود:  این تسخیر 578 روز به طول انجامید و آزادی خرمشهر نقطه برجسته و درخشان تاریخ هشت سال دفاع مقدس بلکه تاریخ ایران اسلامی است فرزندان فداکار ایران اسلامی با ایثار خویش عزت و سربلندی را به ارمغان آوردند و به یاری و نصرت الهی خرمشهر را آزاد نمودند و آیندگان درودشا ن را به این نسل فداکار و از جان گذشته خواهند فرستاد.

سوم خرداد یادآور فتح آسمانی است

همچنین در این مراسم مشاور استاندار قم در امور ایثارگران ضمن تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ملت غیور شهر قم  پیام استاندار قم را قرائت نمود.

استاندار قم در این پیام ضمن گرامی داشت یادو خاطره رزمندگان و ایثارگران حماسه فتح خرمشهر، فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» که امسال با میلاد فرخنده پنجمین گوهر تابناک عصمت و طهارت عالم آل محمد امام محمد باقر(ع) وآغاز ماه بزرگ رجب مزین گشته را به ملت قهرمان و انقلابی ایران به ویژه خانواده معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس استان قم تبریک گفت.

حجت الاسلام محمد حسین موسی پور می‌افزاید: سوم خرداد یاد آور فتح آسمانی است، تجلی گر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه‌آفرینی و شکوه و عظمت مردان الهی، که با ایمان راسخ و اتکا به قدرت لایزال بر گرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی(ص)، پای به عرصه جهادی مقدس نهادند و حماسه‌ای جاوید را رقم زدند.

وی در این پیام آورده است: فتح خرمشهر، نه فتح خاک، که فتح ارزش ها و فصل وصل سالکان است. تداعی گر روزی است که خونین شهر، سرافرازترین خاک این دیار، نماد مقاومت و پایمردی و خرم ترین شهر قیام و خونین ترین سرزمین استقامت، را خدا آزاد کرد و به عنوان برگ زرینی در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی باقی ماند.

در ادامه پیام تصریح شده است: خرمشهر سرزمین صبوری است که سنگفرش خیابان هایش به سرخی خون سرو قامتان دلیر میهن رنگین شده ، سرزمینی به وسعت آسمان که هر کوچه اش، همچون شقایقی داغدار، قصه داغی بر سینه دارد.خرمشهر، معبر آسمانی مردان خداست، مردانی که در آرزوی همراهی قافله کربلائیان، آرام و قرار نداشتند.

استاندار قم در ادامه تاکید کرده است:  توفیق همگان را در مسیر ترویج و پاسداشت آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و این نقطه عطف از تاریخ عزت جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبریهای داهیانه مقام معظم رهبری مد ظله العالی، از درگاه ایزدمنان مسئلت دارم.

در پایان این مراسم مزار 60 شهید در گلزار سوم خرداد و مزار شهدای عملیات بیت المقدس در گلزار شهدای شیخان گلباران و عطر افشانی شد.

کد خبر 1610888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha