۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۷

القدس العربی بررسی کرد؛

احتمال امور غیر مترقبه در انتخابات مصر

احتمال امور غیر مترقبه در انتخابات مصر

یک پایگاه عرب زبان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر به بررسی احتمال امور غیر مترقبه در آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی با اشاره به پایان انتخابات ریاست جمهوری مصر آورده است : انتخابات ریاست جمهوری مصر که به اعتقاد بسیاری در کمال شفافیت برگزار شد، به پایان رسید و همه مصری ها و اعراب منتظر اعلام نتایج نهایی آن هستند.

این پایگاه می افزاید: مردم مصر با حضور منظم و حضور پرشور خود رفتار مناسبی از خود نشان دادند و احتمال می رود که این حضور در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، گرمتر و پرشورتر از دور اول باشد.

پایگاه فوق بیان کرد: تخمین نتیجه نهایی در دور اول دشوار است، به ویژه اینکه مرکز نظرسنجی حرفه ای مشابه آنچه در کشورهای اروپایی وجود دارد و نتایج آن بسیار به واقعیت نزدیک است، در مصر موجود نیست.

این پایگاه می افزاید: به هر حال مشکل این نیست که محمد مرسی نامزد گروه اخوان المسلمین اول می شود یا احمد شفیق، بلکه مشکل پذیرش نتایج انتخابات از سوی مردم و نیز از سوی شورای نظامی حاکم مهم است.

پایگاه فوق می نویسد: نمی دانیم که سلفی ها در صورت رسیدن این دو نامزد به دور دوم به نفع چه کسی رای خواهند داد آیا در جبهه نامزد وابسته به اخوان المسلمین قرار می گیرند یا برای جلوگیری سلطه اخوان المسلمین بر تمام پستهای مهم مصر به نفع شفیق رای می دهند؟

این پایگاه بیان کرد: سئوالی دیگری که مطرح است اینکه آیا عمرو موسی در صورتی که نتواند به دور دوم برسد از طرفداران خود خواهد خواست به نفع شفیق رای بدهند یا برای انتقام گیری از وی از آنها خواهد خواست به شفیق رای ندهند، چرا که احمد شفیق به نفع وی کنار نرفته است.

پایگاه مذکور می افزاید: درباره حمدین صباحی نیز اوضاع مشابهی صادق است، زیرا ما معتقدیم که صباحی طرفداران خود را به حمایت از احمد شفیق سوق نخواهد داد.

این پایگاه در پایان نوشت : نتایج انتخابات مصر هنوز اعلام نشده است و هرگونه احتمال و موضوع غیر مترقبه ای در آن وجود دارد، به هر حال باید منتظر ماند تا نتایج اعلام شود آنگاه درباره بعد از آن سخن گفت.

کد خبر 1611325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha