۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۵

محمدرضا طاهری سکوت خود را در مجله خیمه شکست

محمدرضا طاهری سکوت خود را در مجله خیمه شکست

هشتاد و هفتمین شماره ماهنامه «خیمه» با گفتگوی مفصلی از محمدرضا طاهری، مداح نامدار کشورمان منتشر شد. این گفتگوی طاهری، پس از سال‌ها سکوت وی درباره نحوه اداره کردن مجالس مولودی منتشر شده و این مداح مدعی است که می‌خواسته‌اند او و همفکرانش را زمین بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تازه‌ترین شماره مجله خیمه امروز از چاپ خارج شد و از فردا در روزنامه‌فروشی‌ها در دسترس است. این مجله، در حالی تصویر محمدرضا طاهری، یکی از مداحان سرشناس کشور را روی جلد خود قرار داده که گفتگوی وی را به عنوان یک مصاحبه اختصاصی و خواندنی به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند.

حرف‌های محمدرضا طاهری که پیش‌تر با رسانه‌ها وارد گفتگو نشده است، در این مجله در 8 صفحه گردآوری شده و او درباره موضوعات گوناگون حوزه مداحی از جمله اختلافات طیف سنتی و طیف نوگرا بسیار سخن گفته است. طاهری به موضوع مولودی‌خوانی در مهدیه تهران و انتقاد علما و مراجع از سبک مداحی‌ خود و دوستانش نیز اشاره می‌کند و مدعی می‌شود که درستی یا نادرستی این رویه را به شکل غیرمستقیم با رهبر انقلاب نیز در میان گذاشته و ایشان، شیوه مداحی او را رد نکرده‌اند.

خیمه در این شماره مرکب از بخش‌های گوناگونی است که در بخش هیأت، غیر از مصاحبه با محمدرضا طاهری، گفتگویی با خانواده اهل منبر، حجج اسلام تاج لنگرودی آمده است. محمدرضا و پسرانش محسن و مسعود تاج لنگرودی درباره پیشینه منبر، همچنین نحوه حضور روحانیون در برنامه‌های تلویزیونی بسیار سخن گفته‌اند.

اما یکی دیگر از پرونده‌های کوچک این شماره خیمه به مرحوم سیدمهدی قوام اختصاص دارد. ناشنیده‌ها و ناگفته‌های فراوانی از استاد مطهری، حجت‌الاسلام فلسفی، حجت‌الاسلام سیدقاسم شجاعی و ... درباره این روحانی و معلم اخلاق در این پرونده آمده است که خواندنش بسیار مغتنم است.

موضوع ویژه این شماره مجله خیمه به زیارت جامعه کبیره اختصاص دارد که استاد مهدی قاسمی در یادداشتی و سیدمجتبی حسینی در مصاحبه‌ای درباره آن سخن گفته‌اند. استاد رجبی دوانی نیز در همین زمینه با خیمه همکلام شده‌اند و در کنار آن تعدادی از شرح‌های نوشته شده بر زیارت جامعه کبیره آمده است.

گفتگو با محمدمهدی بحرالعلوم و استاد محمد عباسی و گزارشی از مدرسه دانشجویی قرآن و عترت از بخش‌های قرآنی مجله خیمه در شماره 87 آن است.

مصاحبه با سیدحسام‌الدین سراج از بخش‌های بسیار خواندنی این شماره از مجله خیمه است. او که مرید میرزا اسماعیل دولابی است که حتی در جلسات آن مرد بزرگ آواز می‌خوانده است. سراج در این گفتگوی نه چندان طولانی می‌گوید که افتخارش خواندن برای اهل بیت (ع) است.

در بخش فرهنگ همچنین گفتگویی با محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری به چشم می‌خورد که او در آن از کارهای زمین مانده هنر انقلاب گفته است. گفتاری از رضا امیرخانی با عنوان «محصول ناب شاگردی روح‌الله» هم از بخش‌های دیگر فرهنگی مجله خیمه است.

زینبیه و مقاله منتشر نشده‌ای از استاد جاودان از بخش‌های دیگر مجله خیمه در شماره 87 است.

تازه‌ترین شماره ماهنامه خیمه با افزایش قیمت در شماره اردیبهشت خود با بهای 3000 تومان روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 1612118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha