۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۴۹

جمشیدی:

حجاب نتیجه و بیانگر عفاف است

حجاب نتیجه و بیانگر عفاف است

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، با اشاره به اینکه عفاف ریشه و پایه محکمی است که نتیجه آن حجاب به عنوان پوشش ظاهری می شود، گفت:‌ عفت و حجاب باید اولویت اول زندگی یک خانواده دیندار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جمشیدی صبح یکشنبه در برنامه ملی کرسی آزاد اندیشی با موضوع " عفاف و دختران انقلاب" در مرکز تربیت معلم گرگان افزود: عفاف ریشه و پایه محکمی است که نتیجه آن حجاب به عنوان پوشش ظاهری می شود.

وی ادامه داد: رابطه بین عفاف و حجاب یک رابطه مستقیم و تنگاتنگ است و کسی که عفیف باشد بطور قطع محجوب بوده و حد و حدود ظاهری پوشش در اسلام را رعایت می کند.

معاون استاندار در ادامه در تشریح معنای واژه عفت اظهار کرد : در حوزه اخلاقیات و مباحث دینی هرگاه سخن از عفت به میان می آید به معنی بازدارندگی ، بازداشتن و خودنگاه داری انسان از گناه است.

وی تأکید کرد: داشتن عفت کار سخت و در عین حال ارزشمندی است به سبب اینکه انسان باید خواسته های متنوع و نفس سرکش خود را مدیریت کند ، به همین علت پیامبر مکرم اسلام در حدیثی فرمودند : اگر کسی هنر خود نگه داری و مدیریت نفس و تن خویش را در مقابل گناه داشت نزدیک است که فرشته ای از فرشتگان خداوند متعال محسوب شود.

جمشیدی با بیان اینکه انسان ذاتا و اساسا یک موجود با قداست و کرامت است یادآور شد: چنانچه زن و مرد خودشان را عرضه کنند ، قداستشان را عرضه کرده اند و قدر ارزشمندیشان را به عنوان یک نعمت بزرگ الهی درک نکرده اند.

وی ادامه داد: پوشش ظاهری و حجاب یک حکم الهی است و زمانیکه یک انسان عفیف شد غیر ممکن است آنچه را که خداوند تبارک و تعالی فرمود باید حفظ  و نگه داری کند به آسانی عرضه کرده و در اختیار دیگران قرار دهد زیرا عفت یک امر درونی و باور اعتقادی و قلبی است و همواره ندایی از درون ، فرد را به تأمل در باور و اعتقاد خویش وا می دارد.

معاون استاندار با اشاره به این سخن که زنان ارزشهای نظام دینی بشمار می روند یادآور شد: آنچه که امروز غرب و استکبار جهانی بدنبال آن است اینکه ارزشهای ما را یکی پس از دیگری از ما بگیرد.

وی افزود: دشمن در نیّات شوم خود می خواهد چادر را به عنوان پوشش برتر حجاب اسلامی که پذیرفته فرهنگ ملی ماست ، از زنان ما بگیرد و اگر بناست زنان و دختران این انقلاب از نظامشان دفاع و حمایت کنند باید از دین و شریعتشان دفاع کرده و دین دار باشند و مادامی که اینچنین باشد حتی اگر انقلابی هم نباشند ، عفت حکم می کند که حجابشان را حفظ کنند.   

کد خبر 1612795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha