۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۰۳

اخبار انتظامی قم/

دستگیری سارق مصالح ساختمان و سارق اماکن خصوصی

دستگیری سارق مصالح ساختمان و سارق اماکن خصوصی

قم - خبرگزاری مهر: دستگیری سارق مصالح ساختمان، دستگیری سارق اماکن خصوصی، بازداشت سارقان هنگام سرقت چرخ‌های خودرو و گردهمایی بررسی میزان شیوع مصرف مواد مخدر روانگردان از عناوین اخبار انتظامی قم است

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت مصالح ساختمانی، ماموران انتظامی موضوع را تحت نظر قرار دادند.

ماموران در حین گشت زنی به حرکات و رفتار فردی در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره مشکوک و وی را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار می‌دهند.

در ادامه نامبرده در حین سرقت از ساختمان نیمه کاره در حالی که انتظار نداشت از سوی پلیس شناسایی شود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

در ‌‌نهایت ماموران به بازجویی از وی پرداختند که وی به سرقت مصالح ساختمانی از جمله میل گرد و قالب بتن در چند نوبت اعتراف کرد و ماموران موفق شدند اقلام سرقتی را کشف و ضبط کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی

ماموران انتظامی آگاهی پلیس استان قم در پی دریافت شکایتی مبنی بر سرقت سنگ فرز و مقادیری آهن آلات از مغازه، تحقیقات خود را جهت شناسایی سارق و کشف اموال مسروقه آغاز کردند.

ماموران فردی حدود ۳۸ ساله را شناسایی و دستگیر کردند که نامبرده در تحقیقات پلیسی به چند فقره سرقت از مغازه‌های مختلف اعتراف کرد.

با تلاش ماموران، کلیه محل‌های سرقت و مالباختگان شناسایی شدند و متهم به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی معرفی و پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

بازداشت سارقان هنگام سرقت چرخ‌های خودرو

فرمانده یگان امدادفرماندهی انتظامی شهرستان قم اظهار داشت: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی در حوالی شاد قلی خان متوجه شدند که سه نفر در حال بازکردن چرخ‌های یک خودرو هستند.

سرگرد دیانی ادامه داد: متهمان با مشاهده ماموران، خودرو را به حال خود‌‌ رها کرده و متواری شدند. وی افزود: ماموران با تعقیب و گریز، متهمان را در یکی از خیابان‌های اطراف دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی در پایان ضمن هشدار به شهروندان گفت: ‌از پارک کردن اتومبیل خود در نقاط خلوت و تاریک خودداری کنید و در حین گردش و تفریح اتومبیل خود را در مکانی امن و حتی المقدور در پارکینگهای مطمئن پارک کنید و سعی کنید از رادیو پخش‌های کشویی یا پنل دار برای اتومبیل خود استفاده کنید و هنگام ترک اتومبیل آن را بردارید.

گردهمایی بررسی میزان شیوع مصرف مواد مخدر روانگردان

در گردهمایی میزان شیوع مصرف مواد روانگردان و علل گرایش به آن‌ها که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در مرکز آموزشی و پژوهشی استانداری قم برگزار شد.

دکتر عطوفی نیا رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قم ضمن بررسی نقد و تحقیقات صورت گرفته برگزاری این جلسات را بسیار ارزشمند دانست و گفت: ‌نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها می‌تواند نیروی انتظامی را در راستای اهداف خود که‌‌ همان پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر است موفق کند.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم نیز با مثبت ارزیابی کردن این گونه جلسات و بهره برداری نیروی انتظامی از نتایج آن عنوان کرد: امروزه مصرف مواد مخدر روان گردان به عنوان یک مسئله اجتماعی نگرانی‌های زیادی را در جوامع بشری ایجاد کرده است.

سرهنگ صادقی ادامه داد: شروع این گونه اعمال در جوانان به خصوص دانشجویان معمولا با گرایش به سیگار و استفاده از مواد نیرو زا، قلیان و.. آغاز و سرانجام به استفاده از مواد روان گردان و مخدر ختم می‌شود که امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکارهای مناسب از نتایج این قبیل تحقیقات نسبت به پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روان گردان اقدام و آن را کاهش دهیم.

کد خبر 1613319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha