۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۰۶

آیت‌الله صفایی بوشهری:

پژوهشگاه فرهنگ و ادب و تاریخ استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

پژوهشگاه فرهنگ و ادب و تاریخ استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پژوهشگاه فرهنگ و ادب و تاریخ استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به اهمیت بالای تدوین نقشه جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: مرجع اجرای این کار مشخص شود و استاندار بوشهر نیز اعتبارات لازم برای این طرح را اختصاص دهد.

امام جمعه بوشهر به طرح برخی از محصولات فرهنگی استان بوشهر در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفته است که اگر بتوانیم این طرح را نیز در این شورا ارائه کنیم کار بزرگی انجام شده است.

وی خواستار شتاب‌بخشیدن به تخصیص اعتبارات نقشه جامع فرهنگ عمومی استان بوشهر شد و افزود: تعامل خوبی با نهادهای فرهنگی در پارس جنوبی و وزارت نفت بدین منظور صورت گرفته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: این طرح باید در یک سند قوی ارائه و استفاده شود چرا که این طرح پس از تدوین در کارگروه علمی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود و به صحن عمومی می‌رود و تصویب می‌شود.

وی از راه‌اندازی پژوهشگاه فرهنگ و ادب و تاریخ استان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: نخبگان استان بوشهر در عرصه فرهنگی در این پژوهشگاه حضور خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: در صورتی که  تولید علم، نگرش علمی، دانش افزایی و دانایی محوری و تولید علم بر مدار خودکفایی و مرجعیت علمی گفتمان قالب در جامعه باشد توفیقات زیادی در اینده خواهیم داشت.

کد خبر 1614222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha