۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۰۵

تحولات افغانستان/

سقوط یک بالگرد ناتو / 100 عضو طالبان به پروسه صلح پیوستند

سقوط یک بالگرد ناتو / 100 عضو طالبان به پروسه صلح پیوستند

سقوط یک بالگرد ناتو در شرق افغانستان، پیوستن 100 عضو طالبان به پروسه صلح در ولایت غور و محکومیت حملات هوایی ناتو از سوی نهادهای حقوق بشری از جمله تحولات مهم این کشور جنگ زده به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، ایساف(نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان) امروز دوشنبه در بیانیه ای تایید کرد که یک بالگرد ناتو در جریان عملیات گشت زنی در شرق افغانستان سقوط کرد.

هنوز هیچ گزارشی درباره جزئیات این سانحه و آمار تلفات منتشر نشده است. ایساف در این بیانیه با اشاره به آغاز تحقیقات درباره علت این سانحه اعلام کرد: گزارشهای اولیه نشان می دهد که طالبان مسئول سقوط بالگرد نبودند.

همچنین 19 آوریل در پی سقوط یک بالگرد ناتو در ولایت هلمند در جنوب افغانستان چهار نظامی ناتو کشته شدند.

خبر دیگر اینکه حدود 100 عضو طالبان سلاح های خود را در ولایت غور در 360 کیلومتری غرب شهر کابل زمین گذاشته و به پروسه صلح پیوستند.

گفته می شود "ملا عبدالکریم" یکی از سرکردگانی است که به پروسه صلح پیوسته و تسلیحات خود را تسلیم نیروهای افغانی کرده است.

طبق گزارش مقامات افغانی، در یک سال گذشته در افغانستان بیش از سه هزار عضو طالبان به پروسه صلح پیوسته و سلاح های خود را زمین گذاشتند.

خبر دیگر اینکه کمیسیون حقوق بشر افغانستان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن کشته شدن هشت غیرنظامی در پی حمله هوایی ناتو در ولایت پکتیا، ادامه این وضعیت را غیرقابل خواند.

این حمله در حالی رخ داد که "حامد کرزای" رئیس جمهوری افغانستان اوایل ماه جاری ضمن هشدار درباره کشتار غیرنظامیان تاکید کرده بود حملات ناتو تضعیف کننده پیمان راهبردی واشنگتن-کابل است.

کد خبر 1614359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha