۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۳۷

اعلام نتایج نهایی انتخابات مصر/ میزان مشارکت به 50 درصد نرسید

اعلام نتایج نهایی انتخابات مصر/ میزان مشارکت به 50 درصد نرسید

کمیته عالی انتخابات مصر لحظاتی پیش نتایج نهایی رسمی انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را اعلام کرد که بر این اساس محمد مرسی و احمد شفیق در دور دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های الجزیره و العربیه، مسئولان کمیته عالی انتخابات مصر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی، نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سوم و چهارم خرداد برگزار شد، اعلام کردند.

فاروق سلطان رئیس کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت : شکایتهای ارائه شده از سوی چهار نامزد( احمد شفیق، حمدین صباحی، عبدالمنعم ابوالفتوح و عمرو موسی) به سبب آنکه به هیچ واقعیت یا دلیلی استناد نشده است، پذیرفته نشد.

رئیس کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد : تعداد آرای صحیح ماخوذه، 23 میلیون و 672 هزار و 36 رای است که محمد مرسی، 5 میلیون و 764 هزار و 952 رای و احمد شفیق، 5 میلیون و 505 هزار و 327 رای کسب کرده اند تا در دور دوم با یکدیگر رقابت کنند.

سلطان همچنین اظهار داشت : میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، 42/46 درصد است به طوری که 23 میلیون و 672 هزار و 36 نفر در آن مشارکت کردند.

کد خبر 1614412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha