۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۲۵

اخبار خراسان شمالی /

47 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به متقاضیان واگذار شد

47 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به متقاضیان واگذار شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: واگذاری 47 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به متقاضیان سرمایه گذاری، امضای 25 تفاهمنامه همکاری با هیات تاجیکستان از مهم‌ترین عناوین اخبار امروز خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، 47 هکتار زمین صنعتی برای سرمایه گذاری به متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی واگذاری شد.

محمدرضا باقری افزود: این میزان زمین برای احداث 56 واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه با تامین و تکمیل امکانات زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال 90، واگذاری زمین به متقاضیان صنعتی رشد یک و نیم برابری داشته است تصریح کرد: در سال 91 پیش بینی می‌شود بالغ بر 50 هکتار زمین به متقاضیان احداث واحدهای صنعتی واگذار شود.

وی همچنین از بهره برداری 28 واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان طی سال جاری خبرداد.

امضای 25 تفاهمنامه همکاری با هیات تاجیکستان
 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان 25 تفاهمنامه همکاری با هیات تاجیکستان امضاء کردند.
 
محمد علی یوسفی افزود:این تفاهمنامه ها در زمینه همکاری‌های مشترک برای صدور دانش فنی و کالاهای تولیدی این واحدها به کشور تاجیکستان با هیات تجار اتاق تجارت و صنایع این کشور منعقد شده است.
 
وی با بیان اینکه احتمال افزایش این تفاهمنامه وجود دارد اظهار داشت: تفاهمنامه های منعقده دو طرفه هیات تجاری تاجیکستان و واحدهای تولیدی و صنعتی پس از بررسی کارشناسی و بازدید از تولیدات پس از عقد قرارداد دو جانبه به مرحله اجرا خواهد رسید.
 
یوسفی یاد آورشد: هیات تجاری تاجیکستان از 20 واحد تولیدی و صنعتی فعال و بزرگ استان در شهرک‌های صنعتی شیروان، اسفراین، بجنورد و مانه و سملقان و جاجرم بازدید و با با تولیدات آنان آشنا شدند.
 
54 هزار مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی از طرح فلاح برخوردار شدند
 
رئیس اداره امور فرهنگی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سال گذشته 54 هزار و 202 مددجوی استان با شرکت در طرح فلاح بینش و اعتقاداتشان را ارتقاء دادند. 
 
مجید الهی راد افزود: از مجموع افراد شرکت کننده در طرح فلاح سال گذشته 22 هزار و 267 مددجوی جوان، 19 هزارو 704 زن سرپرست خانوار و 12 هزار و 231 سالمند در این طرح شرکت کردند.
 
وی با بیان اینکه کلیه افراد شرکت کننده از بانوان تحت حمایت هستند گفت: درحقیقت در اجرای این طرح مبلّغینی در مناسبات و مراسمات مذهبی مختلف با هماهنگی کمیته امداد به منازل مددجویان اعزام می‌شوند تا آنان را با دستورات الهی آشنا و در جهت ارتقاء بینش دینی سوق دهند.
 
رئیس اداره امور فرهنگی کمیته امداد خراسان شمالی با اعلام اینکه در حال حاضر 34 مشاور دینی و مبلّغ در این طرح مشارکت دارند اظهارداشت : طرح فلاح در مناسبت‌های مختلف سال از جمله ماه مبارک رمضان، محرم وصفر پررنگ‌تر اجرا می‌شود.
کد خبر 1615959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha