۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۲۵

موسوی در گفتگو با مهر:

فرج انقلاب در نیمه خرداد 42 بود

فرج انقلاب در نیمه خرداد 42 بود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 57، به ثمر نشستن میوه قیام خونین نیمه خرداد 42 بود.

حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قیام 15خرداد 42 حرکتی برگرفته از  قرآن و روایات اهل بیت بود.

وی افزود: 15 خرداد بذر مجدد ارزش ها و هنجارهای دینی به دست با کفایت مرجعی آگاه، مدیر و مدبر و جامع شرایط پاشیده شد.

وی گفت: قیام 15 خرداد جان تازه ایی به کالبد اسلام بخشید و نتیجه اش به پیروزی نظام اسلامی منتهی شد.

موسوی در ادامه به مبارزات امام خمینی علیه رژیم ستمشاهی اشاره کرد و اظهارداشت: امام تفکرات و حکومت رضا شاه را مردود می دانست و در همان موقع یعنی سال های قبل از سال 42 در سخنرانی ها، اعلامیه ها و نیز در دروس حوزوی داخل و خارج از کشور انتقاد های اساسی  به اصل رژیم طاغوت و حکومت پهلوی مطرح می کرد و از سال 42 به بعد شاه را با لفظ "مردک" خطاب قرار می داد.

 وی بیان داشت: حرکت انقلاب اسلامی از قیام 15 خرداد و در روز عاشورای سال 42 به صورت رسمی کلید خورد، که امام در آن روز به همراه مردم و روحانیت به سوی حرم مطهر حضرت معصومه حرکت کردند و با ایراد سخنرانی تاریخی خود در افشاگری از ظلم و ستم های رژیم پایه های پیروزی انقلاب را محکم کردند.

وی افزود: این سخنرانی در حالی انجام گرفت که رژیم از روحانیت و واعظین دینی تعهد گرفته بود که علیه شاه و علیه اسرائیل و اینکه نگویند اسلام در خطر است به هیچ  وجه سخنرانی نکنند، اما امام (ره) در سخنرانی افشاگرانه و بی سابقه، حکومت طاغوت را به حکومت بنی امیه تشبیه کرد.

موسوی اضافه کرد: مردم در 22 بهمن ماه سال 57 شاهد به بار نشستن میوه انقلاب و ثمر دادن بذر قیام 15 خرداد بودند و به تعبیر حضرت امام فرج و گشایش انقلاب در نیمه خرداد 42 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اسرائیل و رژیم پهلوی دست نشانده و مجری سیاست های بریتانیا بودند و برنامه های دیکته شده به آنها تنها برای اضمحلال اسلام بود که با روی کار آوردن آتاترک در ترکیه، حصنی مبارک در مصر، ملک فهد در عربستان سعودی، صدام در عراق و نیز رضا شاه و محمد رضا پهلوی در ایران برای انزوای اسلام قدم برداشته بودند.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه در پایان به چالش های سنگین و کمر شکنی که سر راه انقلاب به وجود آوردند اشاره کرد و گفت: این چاش ها که با درایت امام راحل یکی پس از دیگری  پشت سر گذاشته شد، اسلام و اهداف انقلاب اسلامی را پروراند و این بالندگی اسلام به دست امام (ره) باعث شد که ایشان در 14خردادماه سال 68، با قلبی آرام و ضمیری امیدوار  بسوی معبود خویش سفر کند.
 

کد خبر 1618240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha