۱۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۳۴

اخبار خراسان شمالی/

34 درصد از اسناد معوقه شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی وصول شد

34 درصد از اسناد معوقه شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی وصول شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: وصول 34 درصد از اسناد معوقه شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، برگزاری نمایشگاه اوقات فراغت جوانان در خراسان شمالی و ... از مهم‌ترین عناوین اخبارامروز خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی گفت: 34 درصد از اسناد و مطالبات معوقه این شرکت تا پایان اردیبهشت ماه سال 91، از واحدهای صنعتی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وصول شد.

محمدرضا باقری اظهارداشت: تمام مطالبات معوقه دریافتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان صرف پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان شمالی می‌شود.

وی اضافه کرد: صنعتگران مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان شمالی با پرداخت بدهی معوقه خود به شرکت شهرک‌های صنعتی به اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سرعت می‌بخشند.

باقری با بیان اینکه وصول نشدن درآمد دستگاه‌های اجرایی از لحاظ قانونی تخلف محسوب می‌شود تصریح کرد: کمیته وصول مطالبات با بررسی قراردادهای منعقده در شهرک‌های صنعتی استان، نسبت به اخذ مطالبات شرکت از واحدهای صنعتی راکد یا فاقد پیشرفت فیزیکی اقدام می‌کند.

نمایشگاه اوقات فراغت جوانان در خراسان شمالی برگزار می‌شود

معاون ساماندهی امور جوانان استان در جلسه هم اندیشی کارشناسان اوقات فراغت استان، از برگزاری نمایشگاه غنی سازی اوقات فراغت جوانان در آینده نزدیک خبر داد.

محمودرضا یزدانی اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان از مقولات و تاکیدات وزارت ورزش و جوانان است و خراسان شمالی با توجه به وجود فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلف از جایگاه ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است.

وی گفت: خراسان شمالی در سال گذشته موفق به ثبت هزار و 577 پایگاه با 6 هزار و 312 عامل اجرایی شده است.

وی تعداد برنامه‌های ثبت شده در سامانه اوقات فراغت را 2 هزار و 571 برنامه اعلام کرد و خواستار مشارکت بیشتر مدیران و کارشناسان اوقات فراغت در ثبت اطلاعات در سامانه و پرتال اوقات فراغت شد.

دولت معادل زکات جمع آوری شده درهر منطقه را می‌پردازد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: امسال بحث تخصیص اعتبارات معادل زکات در قانون بودجه گنجانده است که به میزان زکات جمع آوری شده در هرمنطقه معادل آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

محمد علی اکبریانی در همایش زکات عاملین وکشاورزان بخش راز و جرگلان با بیان این مطلب گفت: ستاد احیای زکات کشور از سال 84 با دبیری کمیته امداد آغاز شده و مسئولیت جمع آوری این امر مهم دینی بر عهده کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) راز و جرگلان نیز در این همایش اظهارداشت: مردم این منطقه نسبت به پرداخت زکات توجه خاصی دارند و در زمان جمع آوری زکات به موقع زکات خود را پرداخت می‌کنند.

موسی الرضا نورانی یاد آور شد: زکات منطقه راز و جرگلان در سال 81، 50 میلیون ریال جمع آوری شد که این رقم در سال 88 به 3 میلیارد و 220 میلیون ریال رسید.

در این همایش از عاملین و زکات دهندگان نمونه با اهداء هدایایی تقدیر شد.
 
 

کد خبر 1618869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha