۱۱ اسفند ۱۳۸۳، ۱۹:۱۳

سرلشكر پاسدار دكتر سيد يحيي صفوي:

از تمامي فرصت ها براي تامين امنيت ملي بهره برداري خواهيم كرد

از تمامي فرصت ها براي تامين امنيت ملي بهره برداري خواهيم كرد

فرمانده كل سپاه گفت: سپاه پاسداران با شناسايي فرصت ها و تهديدات بايد از فرصتها براي تامين امنيت ملي ايران بهره برداري كند و براي پيشگيري از خطرات بزرگ به مرحله دفاع همه جانبه و دفاع پرقدرت بازدارنده برسد.

به گزارش خبرگزاري مهر، روابط عمومي كل سپاه اعلام كرد كه سرلشكر پاسدار دكتر سيد يحيي صفوي در همايش سراسري مسوولان روابط عمومي و انتشارات سپاه اظهار داشت: سپاه پاسداران بايد براي حفظ مصالح كشور و فراتر از آن، تامين مصالح ملت هاي مسلمان منطقه از قدرت تاثيرگذاري خود در منطقه و جهان استفاده كند، چون سرنوشت ما و ملت هاي مسلمان به هم گره خورده است و سرعت تغيير و تحول در مناطق اطراف ايران بويژه خاورميانه، آسياي مركزي و قفقاز شتاب بيشتري به خود گرفته است.

وي اظهار داشت: چالش اصلي قدرت هاي بزرگ و قدرت هاي شرور مانند آمريكا، اسراييل و انگليس، موضوع اسلام و شكل گيري تمدن جديد اسلامي و وحدت جهاني اسلام است.

سردار صفوي افزود: قدرت هاي استكباري، قدرت بزرگ قرن بيست و يكم را جهان اسلام مي دانند و قلب جهان اسلام يعني خاورميانه را هدف گرفته اند. بنابراين ما بايد فراتر از مرزها و در راستاي ايدئولوژي جهان اسلام، فرصت ها و تهديدها را تجزيه و تحليل كنيم.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران يك قدرت منطقه اي است و در مقياس جهان اسلام، خاورميانه ، قفقاز و آسياي مركزي هيچ قدرتي نمي تواند قدرت فزاينده ايران را ناديده بگيرد. اين قدرت قابل كنار گذاشتن از معادلات سياسي، فرهنگي و  امنيتي در مقياس هاي منطقه اي و جهاني نيست. قدرت تاثير گذاري ايران فراتر از مرزهاي سياسي اش بر قلوب يك ميليارد و 350 ميليون مسلمان و تحت تاثير افكار امام راحل(ره) و موضع گيري هاي حكيمانه ولي امر مسلمين آيت الله خامنه اي است.

فرمانده كل سپاه با اشاره به رسالت و ماموريت هاي سپاه در اصول 150 و 151 قانون اساسي، مواضع و رهنمودهاي امام (ره) و مقام معظم رهبري و قوانين مجلس شوراي اسلامي  تصريح كرد: براي ايفاي رسالت واقعي سپاه در اين شرايط پيچيده، شناخت شرايط جهاني در ابعاد فرهنگي، سياسي، اقتصادي، امنيتي، اطلاعاتي و ارتباطات ضروري به نظر مي رسد.

سردار صفوي در پايان، با تاكيد بر نقش مهم روابط عمومي در فراينده تصميم سازي و تصميم گيري هاي سازماني و نزديكي آن به مديريت كلان دستگاه ، خطاب به مسوولان روابط عمومي سپاه پاسداران گفت: در صحنه نگه داشتن مستمر و هوشمندانه مردم، سپاه و بسيج براي دفاع از انقلاب و ارزش ها، مطرح كردن عملكرد و دستاوردهاي انقلاب و سپاه در راستاي افزايش كارآمدي و مقبوليت نظام، پيوند مستمر دفاع مقدس به نسل كنوني و آينده، اقناع افكار عمومي در خصوص عملكرد سپاه و بسيج، ايجاد روحيه اميدواري، نشاط و قوت قلب در ميان مردم به واسطه حضور سپاه و بسيج، ايجاد مشاركت مردم در ماموريت هاي سپاه و بسيج و طرح صادقانه مسايل با مردم از مهمترين انتظارات فرماندهي سپاه از دست اندركاران روابط عمومي است.

کد خبر 161916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha