۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۳۴

فرانس پرس خبر داد؛

احتمال تغییر موضع مسکو در قبال سوریه/ دیدار مهم رهبران روسیه و چین

احتمال تغییر موضع مسکو در قبال سوریه/ دیدار مهم رهبران روسیه و چین

معاون وزیر خارجه روسیه در اظهارتی قابل تامل درباره موضع احتمالی مسکو برای آینده تحولات سیاسی در سوریه گفت : بشار اسد می تواند به عنوان بخشی از راه حل و فصل بحران سوریه قدرت را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گنادی قتیلف" با بیان این مطلب در ادامه گفت : ما هرگز نگفته ایم و اصرار هم نکرده ایم که اسد لزوما باید در قدرت باقی بماند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به تحولات سوریه گفت : این وضعیتی است که توسط خود سوری ها به وجود آمده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به فشار روز افزون کشورهای غربی و آمریکا بر روسیه برای تغییرمواضع این کشور در قبال سوریه اشاره کرد و نوشت : علاوه بر کشورهای غربی، عربستان سعودی نیز به جمع کشورهایی پیوسته که خواهان تغییر مواضع روسیه در قبال سوریه است.

این در حالی است که روز دوشنبه رهبران اروپایی باحضور در روسیه از مسکو خواسته بودند تا مواضع خود در قبال سوریه را تغییر بدهد اما "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه با این موضوع مخالفت کرد.

پس از این دیدار، پوتین عازم چین شد و با توجه به آنکه پکن نیز یکی از حامیان دولت سوریه به شمار می رود پیش بینی می شود که رهبران روسیه و چین در مذاکرات خود مواضع قبلی خود در مورد سوریه را مستحکم تر کنند.

در پاسخ به رایزنی های چین و روسیه، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا که به منطقه قفقاز سفر کرده در سخنانی گفت : روسیه و چین باید بخشی از راه حل بحران سوریه باشند.

کلینتون خطاب به رهبران روسیه و چین گفت : ما از روسیه و چین دعوت می کنیم تا بخشی از راه حل باشند. معتقدیم که راهی برای پایان دادن به وضعیت موجود وجود دارد و برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 1619677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha