۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۴۱

330 هزار هکتار اراضی ایلام قابل بهره برداری در فعالیت های زراعی است

330 هزار هکتار اراضی ایلام قابل بهره برداری در فعالیت های زراعی است

دهلران - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 330 هزار هکتار اراضی ایلام قابل بهره برداری در فعالیت های زراعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بازدار ظهر چهارشنبه در بازدید از زمینهای کشاورزی شهرستان دهلران اظهار داشت: در حال حاضر 330 هزار هکتار اراضی قابل بهره برداری در فعالیت های زراعی در استان وجود دارد که از این میزان 72 هزار هکتار آن آبی است.

وی افزود: در سال جاری اعتباری بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای عمرانی در بخش آب و خاک استان هزینه می شود که نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی 16 ایستگاه پمپاژ با اعتبار 620 میلیارد ریال برای استفاده از آب های سطحی استان در سطح 10 هزار و 500 هکتار که حدود هفت هزار به باغات اختصاص دارد شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام پیش بینی کرد: حدود 130 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری و تحویل مراکز خرید شود. 

وی افزود: از زمان شروع برداشت غلات تاکنون بیش از 75 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان ایلام تحویل مراکز خرید شده است.

وی ادامه داد: کار برداشت گندم در سطح 130 هزار هکتار اراضی آبی و دیم استان در نیمه دوم اردیبهشت ماه گذشته آغاز شده و تا 15 مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل آب منطقه ای ایلام  نیز در این بازدید اظهار داشت: امسال برای اجرای طرح های امور آب در استان ایلام یک هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

کد خبر 1619945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha