۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۳۶

الثوره آشکار کرد:

ناکامی صهیونیستها در جذب یهودیان دنیا / رویای مهاجرت محقق نشد!

ناکامی صهیونیستها در جذب یهودیان دنیا / رویای مهاجرت محقق نشد!

یک روزنامه عرب زبان از ناکامی صهیونیستها برای جذب یهودیان سراسر جهان و کشاندن آنها به سرزمین های اشغالی فلسطین پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الثوره در مطلبی با عنوان "خشکیده شدن مهاجرت یهودی و نگرانی مراکز پژوهشی اسرائیل" آورده است: موسسات اسرائیلی از افول و خشکیده شدن مهاجرت به سرزمین های اشغالی که صهیونیستها همواره روی آن حساب ویژه ای باز کرده اند نگران هستند.

این روزنامه بیان کرد: مراکز پژوهشی اسرائیلی و اداره آمار اسرائیل اعلام کرده است که 650 هزار یهودی در فاصله سال 1948 تا1960 به سرزمین های اشغالی مهاجرت کردند که رقم طلایی برای آنها محسوب می شد و افزایش جمعیت یهودیان به آن دوره مربوط می شود.

روزنامه فوق می افزاید: این رقم در دهه هفتاد قرن گذشته به علت از بین رفتن جاذبه ها در سرزمین های اشغالی به شدت افت کرد و با فروپاشی اتحاد جماهیر شوری سابق اسرائیل توانست یک میلیون مهاجر یهودی روسی را جذب کند که این آمار سبب افزایش یهودیان روسی در سرزمین های اشغالی شد.

این روزنامه بیان کرد: طی سالهای اخیر رژیم صهیونیستی تلاش زیادی را برای جذب یهودیان آرژانتین، فرانسه و برخی کشورهای آسیایی از جمله ایران کرده است.

روزنامه فوق می افزاید: عوامل متعددی سبب شده است که اسرائیل نتواند مطابق طرحهای استراتژیک خود یهودیان زیادی را جذب کند که از مهمترین این عوامل می توان به نبود انگیزه نزد یهودیان این کشورها برای سفر به سرزمین های اشغالی به ویژه در کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و کانادا اشاره کرد.

در این کشورها درآمد سرانه و رفاه اجتماعی بالاتر از اسرائیل است و جاذبه ای برای یهودیان این کشورها در اسرائیل وجود ندارد و برعکس آن مشکلات اجتماعی به ویژه در سالهای 2011 و 2012 بروز پیدا کرده است.

این روزنامه بیان کرد: با وجود تبلیغات برنامه ریزی شده اسرائیلی آنها ازسال 1948 تا2012 نتوانسته اند بیش ازپنج میلیون و نهصد هزار یهودی از مجموع سیزده میلیون یهودی در سراسر جهان را جذب کنند.

روزنامه فوق می افزاید: با وجود اینکه هر مهاجری که به سرزمین های اشغالی وارد می شود از بدو ورود از امکانات زیادی برخوردار می شود اما به  نظر می رسد که رویای آنها برای افزایش یهودیان محقق نشده است و هنگامی که اسرائیلی مشاهده کردند نمی توانند شعار نیل تا فرات را عینیت بخشند به ایجاد دیوار حائل مبادرت ورزیدند.

کد خبر 1620022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha