۱۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۲۰

حجت الاسلام مدیح:

اساس کار مسئولان تفت بر رونق زکات باشد

اساس کار مسئولان تفت بر رونق زکات باشد

تفت - خبرگزاری مهر: امام جمعه تفت با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات گفت: اساس کار مسئولان تفت امسال باید بر رونق زکات باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا مدیح در جلسه شورای زکات شهرستان تفت بر رونق و ترویج فرهنگ پرداخت فریضه الهی زکات تاکید کرد.

وی افزود: با اشاره به اهمیت و جایگاه زکات در اسلام، خواستار ترویج و رونق این امر مهم در شهرستان تفت با توجه به غالب بودن بافت روستایی آن شد. 

مدیح فرهنگ سازی پرداخت زکات را مهمترین اقدام در این خصوص عنوان کرد و بیان داشت: سال جاری را باید بنا بر رونق زکات بگذاریم و این امر جز با فرهنگ سازی میسر نمی ‌شود. 

فرماندار تفت نیز در این جلسه بر ضرورت دریافت زکات بر مبنای ضوابط شرعی و قانونی تاکید کرد و خواستار فرهنگسازی عمومی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر مصادیق صحیح، شیوه وصول و موارد هزینه کرد زکات در شهرستان تفت شد. 

ابوالقاسم دهقان گفت: تشریح مصارف زکات که عموم مردم را منتفع می سازد، افزایش اقبال مردم برای ادای این فریضه الهی را به همراه دارد و با وجود این فریضه خوب، نباید ما در شهرستان فقیری داشته باشیم. 

وی همچنین افزود: ما به وسیله همین امر مهم می‌توانیم فقر، محرومیت‌ ها، مشکلات کشاورزی و آموزشی را حل کنیم بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم و این فریضه الهی را احیا کنیم. 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفت نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان تفت در بحث زکات در رتبه چهارم قرار داشته است، اظهار داشت: خوشبختانه مردم این شهرستان با سابقه تدین و تعهدی که در مسائل دینی خود دارند با فرهنگ سازی و همکاری، این شورا را در ادامه فعالیت خود یاری خواهند کرد. 

کد خبر 1620869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha