۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۶

مدیر جدید دفتر شعر حوزه هنری:

پاتوق‌های شعر و شاعران در حوزه هنری احیا می‌شود

پاتوق‌های شعر و شاعران در حوزه هنری احیا می‌شود

مدیر جدید دفتر شعر حوزه هنری احیای پاتوق‌های شعر و شاعران در حوزه هنری را از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر شعر در دوره جدید فعالیت‌های آن عنوان کرد.

علی داوودی مدیر جدید دفر شعر حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حکم انتصاب وی به این سمت که امروز از سوی امیرحسین فردی مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری صادر شده است گفت: متاسفانه تحول در حوزه فرهنگی در کشور ما امری آنی تلقی می‌شود در حالی که این موضوع نیازمند زمان است و برهمین اساس برخی منتظر هستند هر روز اتفاقی تازه بیافتد در حالی که اینطور نیست.

وی افزود: دوستان که قبل از من نیز در دفتر شعر بوده‌اند زحمات زیادی برای این دفتر کشیده‌اند و من خودم را دست پرورده و شاگرد آنها می‌دانم و امیدوارم بتوانیم دراین دوره جدید دفتر شعر؛ مقوله شعر در حوزه هنری را با تحول به معنی واقعی کلمه همراه کنیم.

داوودی ادامه داد: در حال حاضر نسل‌های جدید از شعر انقلاب اسلامی در کشور ما پدید آمده است و به فعالیت مشغول است. این به خودی خود لزوم تقوی این حوزه را در کنار پژوهش در این زمینه را نمایش می‌دهد.

رئیس دفتر شعر حوزه هنری با اشاره به اینکه شعر و سینما و مقوله‌ای است که حوزه هنری بیش از هر چیزی با آن شناخته شده است گفت: تلاش داریم تا حوزه هنری به شکل سابق خود به پاتوقی برای اهالی شعر مبدل شود که به نظر می‌رسد در ساختار اداری جدید آن کمتر به این موضوع توجه شده است.

داوودی افزود: حوزه هنری در بخش شعر باید اراد زیادتری را نسبت به وضع موجود در خود درگیر کرده و بپذیرد و البته در این میان قاعده ما نیز این است که در کنار حضور عناصر و شاعران نام دارد، شاعران گم نام و کمتر دیده شده نیز در این پروسه بیش از پیش دیده شوند.

این شاعر همچنین گفت: شاعران جوانی که دسترسی کمتری به منابع مرد نیاز خود دارند و یا اینکه تا کنون سازماندهی نشده‌اند جدای از فعالیت ادبی نیاز دارند که دیده شوند و مورد تفقد و پیگیری ما نیز قرار بگیرند.

لازم به یادآوری است: علی داوودی امروز با صدور حکمی جایگزین خسرو آقایاری در دفتر شعر حوزه هنری شد.

علی داودی متولد  1352از همدان است وی تحصیلات خود را در مقطع  کارشناسی در رشته  گرافیک و کارشناسی ارشد را  در رشته ادبیات گذرانده است.

علی داودی تا به حال چندین کتاب را با عناوین مجموعه غزل «نام تو چیست» مجموعه شعر سپید با عنوان «سوء تفاهم، یادنامه مرحوم آقاسی با عنوان «شاعر مردم» گزیده آثار با عنوان «مردگان بسیارند» از نشر تکا و... را به چاپ رسانده است .

از سوابق فعالیتهای ادبی وی نیز می‌توان به دبیری بخش شعر جشنواره‌های جوان حوزه هنری، عضویت در هیئت داوران مسابقه سراسری شعرحج، صداو سیما و...، کارشناس ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و... را نام برد.

این شاعر همچنین در چندین جشنواره از جمله جشنواره بین‌المللی صبح قریب، کتاب سال دفاع مقدس در رشته شعر؛ جشنواره یار مهربان، کنگره سراسری شعر علوی، جشنواره بین‌المللی سلام بر نصرالله در رشته شعر به عنوان نفر برگزیده انتخاب شده است. 

کد خبر 1621788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha