۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲

گزارش مهر/

نان در گلوی مردم گیر کرد/ دلایل ارائه شده برای گرانی نان

نان در گلوی مردم گیر کرد/ دلایل ارائه شده برای گرانی نان

تبریز - خبرگزاری مهر : افزایش ناگهانی و بدون اطلاع قبلی قیمت نان در استان آذربایجان شرقی باعث شد مردم با شوک ناخواسته ای رو برو شوند و شائبه آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، این افزایش قیمت نان در حالی رخ می دهد که از 20 خرداد همزمان با سراسر کشور ضمن تایید استانداری ها شاهد افزایش هفت تا 18 درصدی قیمت نان هستیم.

همین امر واکنش نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس را بر انگیخته و دیروز در اظهار نظری گفته است: افزایش قیمت نان غیر منطقی است و باید بررسی شود.

از سوی دیگر مسئولان استانی در اظهار نظرهای پراکنده ای ابراز می دارند که خشکسالی و کاهش برداشت گندم در کشور عامل این امر است.

بر این اساس میزان برداشت گندم در آذربایجان شرقی 800 هزار تن بوده که امسال به 600 هزار تن کاهش یافته و رتبه ایران را از پنجم جهان در تولید گندم به هفتم کاهش داده است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان قیمت خرید تضمینی گندم از هر کیلو 380 تومان به 420 تومان افزایش یافته است.

غلامرضا نوری نماینده بستان آباد در مجلس در این باره می گوید: این افزایش قیمت بدون مصوبه مجلس بوده و توجیه دولت مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و تأثیر زیاد آن بر افزایش قیمت نان غیر منطقی است و باید بررسی شود.

وی چنین اظهار می کند که نمایندگان مجلس هشتم و همین طور نمایندگان و اعضای کمیسیون کشاورزی در مجلس نیز بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اصرار دارند، اما هیچکدام با افزایش قیمت نان موافق نیستند.

همچنین این روزها مردم در استان با پدیده جدید فروش کیلویی نان مواجه هستند و همین امر اعتراضات آنان را بر انگیخته چون بنا به اظهارات مردم اگر قرار باشد نان به صورت کیلویی عرضه شود نانوایان با عرضه نیم پخت نان باعث افزایش وزن آن و کاهش کیفیت نان مصرفی عموم مردم می شوند.

کد خبر 1623522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha