۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۱۲

انصاری اعلام کرد:

10 درصد از اعتبارات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک پرداخت شده است

10 درصد از اعتبارات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک پرداخت شده است

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: 10 درصد از میزان اعتبارات تعهد شده طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر انصاری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: علیرغم عملیاتی نشدن برخی بندهای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک (مصوبه شهریور 86) ولی با تخصیص 24 میلیارد تومان اعتبار از تعهدات مالی طرح اقدامات خوبی در قالب کمیته های پنجگانه در حوزه کاهش آلودگی هوای اراک صورت گرفته است.

امیر انصاری افزود: ایجاد یکهزار هکتار فضای سبز تعهد شده در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک هنوز به طور کامل محقق نشده که اخیرا با مطالعات علمی تعیین نقاط دهگانه کمربندهای شمالی و جنوبی این شهر و تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار توسط استانداری بستر اجرایی شدن آن مهیا شده است.

وی محوریت طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که در سال 90 در هیئت دولت تصویب شده است را مدیریت سوخت، خروج خودروهای فرسوده، ارتقا ناوگان درون شهری و آموزش های زیست محیطی عنوان کرد.

پیشرفت 40 درصدی طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک

امیر انصاری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر میزان پیشرفت طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک گفت: بنا بر اعلام سازمان محیط زیست کشور طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک 40 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: به منظور تسریع اجرای تعهدات طرح جامع کاهش آلودگی هوا، کمیته نظارتی ویژه ای در استان به مدیریت اداره کل محیط زیست استان تشکیل شده که در زیرگروه های تخصصی آن، مسئله سنجی عدم اجرای تعهدات کارشناسی شده، راهبردهای اجرایی و اعتبارات مورد نیاز به صورت خاص برای طرح در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک تدوین می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم برگزاری کارگروه های کاهش آلودگی هوا بتوان دستاوردهای خوبی در راستای اجرایی کردن بندها و مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک داشته باشیم.

600 واحد صنعتی استان مرکزی آلایندگی زیست محیطی دارند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: از مجموع دو هزار و 700 واحد صنعتی در استان 600 واحد صنعتی شناسایی شده که بالقوه پتانسیل آلاینده دارند.

وی افزود: به 600 واحد شناسایی شده نامه خوداظهاری در پایش ارسال شده است که باید این واحدها هر سه ماه یک بار نتایج خروجی‌های خود از جمله آلودگی‌ها را استانداردسازی کرده و به اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال کنند.
 
انصاری گفت: بر اساس پایش‌ها 405 واحد صنعتی  به عنوان صنعت آلاینده در سال 90 شناسایی شده بودند که پس از اقدامات به عمل آمده در جهت کاهش آلودگی این تعداد واحد به 195 واحد آلاینده تقلیل پیدا کرد که چیزی معادل 50 درصد کاهش آلودگی در سطح استان ایجاد شد.
 
وی افزود: سهمیه حذف واحدهای آلاینده استان مرکزی امسال 90 واحد از 195 واحد موجود است که برنامه عملیاتی آن تدوین شده است.

انصاری افزود: 63 واحد از صنایع آلاینده استان مرکزی در دلیجان، هشت واحد در ساوه، دو واحد در فرمهین و فراهان، دو واحد در آشتیان، دو واحد در محلات، هشت واحد در زرندیه، 27 واحد در شازند، 71 واحد در اراک و 12 واحد در خمین مستقر است.

کد خبر 1624048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha