۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۶

محامدپور به مهر خبر داد؛

بستر سازی توسعه فعالیت های کلان و فناورانه حوزه فناوری اطلاعات

بستر سازی توسعه فعالیت های کلان و فناورانه حوزه فناوری اطلاعات

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از بسترسازی توسعه فعالیتهای کلان و فناورانه حوزه فاوا به عنوان یکی از برنامه های در دست اقدام این ستاد خبر داد.

دکتر کمال محامد پور در گفتگو با خبرنگار مهر از تدوین سیاست ها و تعیین اولویت های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) کشور در ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ظرفیت های موجود کارشناسی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور با هدف بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار پیرامون مسائل اساسی حوزه فاوا به دستگاههای اجرایی و دولت و نهادهای تصمیم گیر کشور در این ستاد شناسایی می شود.

وی با بیان اینکه این ستاد برای هماهنگی امور بین دستگاهی و همکاری جهت تسریع در انجام طرح های کلان و فناورانه ICT کشور تشکیل  شد، ادامه داد: این ستاد با توجه به اسناد مصوب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به ویژه سند چشم انداز بیست ساله کشور تشکیل شده است.

محامدپور ایجاد هماهنگی میان فعالیتها و نهادهای علمی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را از جمله مسائلی دانست که در ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دنبال می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بسترسازی توسعه فعالیتهای کلان و فناورانه حوزه فاوا را از جمله مهم ترین اهداف این ستاد عنوان کرد و گفت: ستاد توسعه ICT معاونت علمی ریاست جمهوری درصدد کاربردی کردن و تجاری سازی نتایج تحقیقات حوزه فاوا است. 

محامد پور بررسی و تصویب طرح های پیشنهادی کلان و ملی در چارچوب برنامه های حوزه فاوا و همچنین نظارت بر اجرای طرح های کلان و ملی مصوب در ستاد و همکاری در پیشبرد اجرای طرح های حوزه فاوا توسط سایر دستگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد که در آینده نزدیک اجرایی می شود.

کد خبر 1624386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha