۲۳ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۱۷

به علت خشکسالی/

500 هکتار از حوضچه های پرورش ماهی با مشکل مواجه شد

500 هکتار از حوضچه های پرورش ماهی با مشکل مواجه شد

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر کل شیلات استان خوزستان از عدم آبگیری حوضچه های پرورش ماهی در بخش کرخه با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی خبر داد.

رحیم مغینمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرایط خشکسالی موجود و کمبود دبی رودخانه ها اثر مستقیم بر تولید ماهی در استان خوزستان خواهد داشت و شرایط بیماری را نیز بیشتر می کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با همکاری سازمان آب و برق با مشکل جدی مواجه نشدیم، افزود: تنها معضل فعلی ما در حوزه کرخه با توجه به شرایط کم آبی این حوزه است به طوری که بسیاری از حوضچه های پرورش ماهی نتوانستند آبگیری داشته باشند.

مغینمی با بیان اینکه در این منطقه 500 هکتار تحت تاثیر خشکسالی و کاهش آب قرار گرفته، گفت: با توجه به کاهش دبی آب، ایستگاه های پمپاژ و تاسیسات کارگاه های مجتمعهای پرورش ماهی نمی توانند آب مورد نیاز حوضچه ها را تامین کنند.

وی در خصوص میزان تولید گفت: سال گذشته با وجود افزایش یک هزار هکتاری سطح زیر کشت و در حالیکه پیش بینی تولید ما 30 هزار تن بوده اما نرمال نبودن شرایط منجر به کاهش پنج هزارتنی تولید از سطح 9 هزار هکتار شد.

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: در سال جاری با توجه به ساخت مزارع پرورش ماهی جدید و همچنین مجتمع پرورش ماهی شهید احمدی نیا سطح زیر کشت 800 هزار هکتار افزایش یافته که بر این اساس با وجود داشتن مشکل در حوزه کرخه پیش بینی می کنیم تولید ما نبست به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی تصریح کرد: به طور معمول در تولید ماهیان گرمابی سالانه به طور متوسط 15 درصد رشد داریم.

مغینمی از پیش بینی تولید 40 درصد ماهیان گرمابی در استان در برنامه پنجم توسعه خبر داد و اظهار کرد: پتانسیلهای شیلاتی خوزستان نه تنها می تواند استان را در تولید ماهیان گرم آبی، سردآبی، میگو و ماهیان خاویاری خودکفا کند بلکه به زعم همه کارشناسان می تواند کشور را خودکفا کند.
کد خبر 1624403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha