۲۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۴

تظاهرات ضد دولتی هزاران روسی/ انتخابات جدید باید برگزار شود

تظاهرات ضد دولتی هزاران روسی/ انتخابات جدید باید برگزار شود

رسانه های خبری از برگزاری تظاهرات ضد دولتی مخالفین در روسیه پس از امضای قانون تشدید مجازات علیه معترضین از سوی رئیس جمهوری جدید خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری بی بی سی در گزارشی نوشت: پیش بینی می شود که هزاران نفر از مخالفین تظاهرات ضد دولتی امروز سه شنبه همزمان با "روز ملی روسیه" دست به تظاهرات زده و درخواست خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر تکرار کنند.

این تظاهرات یک روز پس از آنکه پلیس به منازل مسکونی شماری از مخالفین دولتی حمله کرد، صورت گرفت.

تظاهرات امروز سه شنبه اولین تظاهرات از زمان روی کار آمدن پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه است و پیش بینی می شود که این تظاهرات به شدت سرکوب شود.

همچنین "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری جدید روسیه هفته گذشته قانون جدیدی را با هدف افزایش جریمه ها علیه معترضین ضد دولتی امضا کرد.

خبرگزاری ریانوستی در همین رابطه می نویسد: این اولین تظاهرات معترضین پس از اجرای قانون تشدید مجازات نقض مقررات برپایی تظاهرات در روسیه است.

این رسانه روسی در ادامه پیش بینی کرد که معترضین امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای تخت عنوان "بیانیه روسیه آزاد" مقدمات برگزاری همه پرسی در زمینه انحلال دومای دولتی شهر مسکو را فراهم کنند.

گفتنی است در انتخابات ریاست جمهوری روسیه که روز چهارم مارس (15 اسفند 1390) برگزار شد، پوتین با کسب 63.6 درصد آرا بر رقبای خود پیروز شد.

کد خبر 1624489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha