۲۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۲۷

در نمایشگاه صنایع دستی؛

آموزش گیوه بافی در نمایشگاه صنایع دستی توسط هنرمند اراکی

آموزش گیوه بافی در نمایشگاه صنایع دستی توسط هنرمند اراکی

هنرمند گیوه باف اراکی در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی به هربازدیدکننده ای تفاوت بین گیوه ها و چگونگی بافت یک جفت گیوه را توضیح می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حاج عبدالله گلی، دارنده مهر اصالت یونسکو در کیفیت تولید پاپوش و گیوه در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی که تا ساعت 22 روز سه شنبه 23 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپاست، به خبرنگار مهر می گوید: گیوه آجیده نوعی پاپوش سنتی است که کف آن از چرم گاو و به رنگ قرمز روناسی تشکیل می شود و دورتادور آن را رنگ مشکی زاغی زیبا می کند. پشت پاشنه گیوه نیز چرم گوساله استفاده شده و با نخ پنبه شمع خورده، دوخته می شود تا دوام بیشتری داشته باشد.

حاج عبدالله می گوید: تهیه یک گیوه یک هفته طول می کشد اما زحمتش به راحتی پا در آن و خنک بودنش در تابستان و گرمایش در زمستان می ارزد.

به گفته حاج عبدالله؛ گیوه ها از هر نوعی که باشند اختصاص به یک پا ندارند و اگر لنگه به لنگه هم که پوشیده شوند بازهم پا را آزار نمی دهند.

حاج عبدالله که 50 سال پیش گیوه بافی را از پدرش یاد گرفته می گوید: نوع دیگری از گیوه وجود د ارد که چون در کف آن پاشنه به کار رفته، شبیه به کفش است و در لایه زیرین آن از چرم گاومیش که بسیار سخت است استفاده می شود.

این گیوه ها با قیمت هایی از 40 تا 70 هزار تومان در غرفه های مختلف نمایشگاه صنایع دستی فروخته می شوند.

کد خبر 1624795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha