۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۵۵

خاکپور مطرح کرد:

جای خالی فعالیتهای تبلیغات گردشگری ایران در مالزی

جای خالی فعالیتهای تبلیغات گردشگری ایران در مالزی

شیراز - خبرگزاری مهر: رایزن سفارت ایران در مالزی گفت: جای فعالیتهای تبلیغاتی برای توسعه گردشگری ایران در مالزی خالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد خاکپور ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش فعالین گردشگری مالزی در شیراز در جمع خبرنگاران، افزود: ایران و مالزی طی چندین سال گذشته روابط مناسبی با یکدیگر داشته اند که در این میان مراودات اقتصادی جایگاه خاصی برای دو کشور دارد.

وی تصریح کرد: روابط اقتصادی ایران با مالزی از سال 2011 به بعد حدود 25 درصد افزایش داشته که در این میان حجم مبادلات گردشگری و تجاری ایران و مالزی در سال 2011 حدود 500 میلیون دلار بوده است.

رایزن سفارت ایران در مالزی با اشاره به اینکه جای فعالیتهای تبلیغاتی برای توسعه گردشگری ایران در مالزی خالی است، گفت: کشور مالزی سالانه حدود 20 میلیون گردشگر را در خود جای می دهد که با چنین آماری توانسته از این صنعت عظیم برای خود منابع درآمدی پایداری ایجاد کند.

خاکپور تصریح کرد: اما در ایران چنین فرصتی فراهم نشده که مردم مالزی بتوانند به عنوان گردشگر به ایران سفر کنند که دلیل اصلی این موضوع نیز عدم تبلیغات مناسب در کشور مالزی است.

وی با اشاره به اینکه سفر گروه گردشگری مالزی به ایران به منظور فراهم کردن زمینه های مناسب گردشگری برای مردم این کشور بوده افزود: این گروه به شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد برده خواهند شد تا از نزدیک پتانسیل های گردشگری ایران را تماشا کنند.

رایزن سفارت ایران در مالزی با اشاره به اینکه غذاهای ایرانی مورد علاقه مردم مالزی قرار دارد، گفت: از جمله علایق مردم مالزی تنوع غذایی است که در این میان قرار شد دو سر آشپز از کشور مالزی در ایران نحوه درست کردن غذا های ایرانی را آموزش ببینند و سپس سرآشپزان ایرانی نیز به کشور آنها اعزام شود تا نحوه درست کردن غذا های کشور مالزی را یاد بگیرند.

خاکپور تصریح کرد: مردم مالزی بیش از یک هفته به دلیل ذایقه ای که دارند نمی توانند غذای ایرانی مصرف کنند به همین دلیل باید برای راحتی سفر این افراد به ایران تمام امکانات را در اختیار مردم و گردشگران کشور مالزی قرار داد.

کد خبر 1625869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha