۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۳۷

قاسم مقدمی :

امیدوارم نماینده شایسته ای برای ایران در مسابقات قرآن باشم

امیدوارم نماینده شایسته ای برای ایران در مسابقات قرآن باشم

نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: امیدوارم نماینده شایسته ای برای جمهوری اسلامی ایران در این دور از مسابقات باشم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «قاسم‌ مقدمی» با بیان اینکه هرچه سطح مسابقات بالاتر باشد، حساسیت و اهمیت و احساس مسئولیت‌اش بیشتر است، گفت: این مسئولیت بیشتر در قبال قاریان کشور هست که به‌طور یقین از لحاظ سطح کیفی در جهان اسلام دارای مقام ارزشمندی هستند.

وی افزود: اینکه بخواهم نماینده قاریان کشور در این دوره از مسابقات قرآنی باشم موجب استرس و اضطراب شده است. اغلب مسابقات سراسری که در کشور برگزار می شود به مراتب سنگین تر، پخته تر و کیفی تر بوده و در مقام مقایسه با دیگر مسابقات بین‌المللی نیست.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: خوشبختانه قاریان جمهوری اسلامی ایران بعد از کشور مصر توانسته اند، جایگاهی خاص در جهان اسلام داشته باشند.

وی افزود: بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به سبب همزمانی با بیداری اسلامی در منطقه بسیار با اهمیت بوده و بر همین اساس نیز توجه ویژه ای از جانب امت مسلمان به این مسابقات شده است.

مقدمی یادآور شد: قاریان برجسته ای از کشورهای مختلف همچون مصر، مالزی، اندونزی، بنگلادش و غیره در این دوره حضور دارند. مسابقات بین‌المللی قرآن غیر قابل پیش بینی است و نمی توان رتبه ای را در مسابقات پیش بینی کرد چرا که شاید در زمان تلاوت با خطای دید کلمه ای را نبینید و یا یک کلمه را اضافه کنید.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یادآور شد: بزرگترین قاریان جهان هم دچار چنین مشکلاتی در خطای دید شده اند و کسی از این وضعیت مستثنی نیست. متاسفانه طی چند ماه گذشته ریزگردها در اهواز سبب حساسیت تنفسی برایم شده است اما تمام سعی ام را دارم که در زمان مسابقات در آمادگی کامل باشم.

مقدمی رمز موفقیت در رشته قرائت قرآن کریم را جدیت در آسیب شناسی نقاط ضعف دانست و خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم سعی داشتم تا با آسیب شناسی نواقص تلاوت، نقاط ضعفم را در بخش‌هایی همچون صدا، لحن و یا تجوید شناسایی کنم.

قاسم مقدمی متولد اهواز است و در رشته قرائت قرآن کریم در سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرآئت قرآن توانست رتبه نخست را کسب کند.

به گزارش مهر؛ بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از 28 خردادماه با حضور قاریان و حافظان بیش از 65 کشور اسلامی و غیراسلامی، از نقاط مختلف جهان در سالن همایش های برج میلاد آغاز و تا دوم تیرماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1627491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha