۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۵۷

به مناسبت27 رجب/

بعثت سفره محبت بر جهانیان گشود

بعثت سفره محبت بر جهانیان گشود

بیرجند - خبرگزاری مهر: بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) ریشه شمشیرهای زنگار گرفته خشونت را خشکاند و سفره محبت بر جهانیان گشود.

به گزارش خبرنگار مهر، آن روز که نور بر سنگ های کبود رنگ غار حرا افتاد و صدایی با صلابت بر پیامبر(ص) آمد که بخوان؛ رسالت نبوی با پیام خروج انسان از ظلمات و حرکت به سوی نور آغاز شد و محمد(ص) خواند به نام پروردگاری که او را آفرید، همان که انسان را از خون بسته خلق کرد، خواند به نام پروردگاری که به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آموخت آنچه را که نمى‏ دانست.

بعثت پیامبر اکرم(ص) سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک، بی عدالتی، تبعیض، جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید، معنویت، عدالت و کرامت حرکت کند. مبعث نبوی با نهضت معنوی شروع شد و انقلابی در عالم بشری ایجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد. این تحول روحی مردم مادی بت پرست را به مبدا آفرینش راهنمایی و از کردار زشت برحذر ساخت و به نیکویی دعوت کرد.

پیامبر(ص) پیروان خود را به این منقبت ستود که شما بهترین امت ها هستید و می توانید دنیای بشریت را با اجرای قانون متین قرآن به سعادت مطلوب برسانید.

مردی نانوشته به مکتب رفت و نمره قبولی گرفت

رسول خدا(ص) در روز 27 رجب در مکه مکرمه دعوت به خدا را آغاز کرد و سال ها بعد در مدینه حکومت اسلامی را تشکیل داد. حضرت محمد (ص) دین مبین اسلام را به مردمی عرضه کرد که جملگی در آتش جهل می سوختند و دعوت او چنان دلنشین بود که به سرعت دیوارهای جهل و خرافات را فرو ریخت و مردم موج موج به اسلام گرویدند.

رسول خدا در مدینه منشور حکومتی اسلام را پایه ریزی و همه مردم را در اداره حکومت شریک کرد. ایشان سال ها به صورت پنهانی مردم مکه را به سوی خدا دعوت کرد و آن زمان ندا آمد که دعوت آشکار کن، دشمنان چنان عرصه را بر او تنگ کردند که به دستور خدا پس از 13سال توقف در مکه به مدینه هجرت کردند.

هجرت پیامبر و مسلمانان به مدینه فصل تازه ای در زندگی پیغمبر اکرم(ص) و اسلام گشود و نخستین گام بلند در پیروزی و گسترش اسلام و جهانی شدن آن بود.

محمد(ص) مبعوث شد تا جهل و نادانی را از زمین و زمینیان دور کند و خدا و خداپرستی را در زمین استقرار دهد و چنین نیز شد.

مبعث روز مرگ قساوت ها، میلاد ارزش ها

روز مبعث، روز برانگیختن خردهایی است که در تابوت خرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بود. مبعث روز تولد عاطفه هایی است که در رقص شمشیرها زخمی می شد و در جنگل نیزه ها جان می باخت.

روز مبعث، روز مرگ قساوت ها و شرارت ها بود، روز مرگ کرامت هایی که به پای بت ها قربانی می شد. مبعث، روز میلاد ارزش هایی است که زنده به گور می شد و اصالت هایی که در بستر احتضار رو به خاموشی می رفت.

در آن روز، بذر عشق و مهرورزیدن و مهربان زیستن در دشت تفتیده دل ها پاشیده شد و هزاران هزار گل عاطفه از آن رویید. لبخند بر لب ها نشست و دست گرم نوازش بر سر یتیمان کشیده شد. نوع دوستی بنیاد یافت و کینه توزی جان باخت. از چشمه چشم ها مهر جوشید و در دریای سینه ها عشق خروشید.

زمزم، زمزمه شادی سرداد

آن شب، زمزم، زمزمه شادی داشت و مروه در تماشای صفای یار بود و کعبه در طواف فرشتگان، که از حریم خدا محرمی به حرم پا نهاد که صفایش مروه و شعورش مشعر و عرفانش عرفات را به شگفتی می نشاند. او از سمت صفا آمده بود و سعی بر وفا کردن به عهد ازلی داشت.

ندای وحدت و یکپارچگی زیر پرچم توحید برجسته ترین پیام بعثت است

یکی از محوری ترین ویژگی های مکتب اسلام، جهانی و جاودانه بودن آن است. بعثت پیامبر و ظهور دین اسلام، نه تنها مردم عربستان، که تمام مردمان کره خاکی را در مسیر رشد و تکامل قرار داد. اسلام بنا بر اصل جاودانه و جهانی بودنش، دربردارنده آموزه هایی برای پایه ریزی جامعه ای جاوید و امتی واحد بود.

عقیده وحدت بشریت در قالب آیین واحد و خدای یکتا، یکی از برجسته ترین پیام های بعثت است. این وحدت در حقیقت یکی از نتایج اعتقاد به یگانگی خداوند و اساس آموزه های اسلامی است.

مبعث اتحاد و انسجام را در همه سطوح از طرف خالق یکتا، برای امت یکتاپرست، به ارمغان آورده است. هر کس در هر جایگاهی می تواند در ایجاد این وحدت و انسجام، سهمی بسزا داشته باشد.

خداوند، بشر را هیچ گاه بدون راهنما رها نساخته است. بعثت حضرت محمد صلی الله علیه و آله به عنوان خاتم الانبیا، بیانگر این پیام بود که انسان آن قدر رشد یافته که می تواند کامل ترین برنامه سعادت را بپذیرد و از عهده آن برآید.

بعثت حضرت پیامبر اعظم (ص)، آغاز مسیر سعادتی است که با ظهور و بعثت فرزند برومندش، حضرت مهدی(ع) به تکامل خواهد رسید.

وحدت و یک پارچگی زیر پرچم توحید از برجسته ترین پیام های بعثت بوده و خود انقلاب فرهنگی جهان است که وحدت ملی و انسجام اسلامی، تنها و تنها در سایه آموزه های بعثت پیامبر اعظم(ص) امکان پذیر است.

برگزاری همایش وحدت، آرمان انبیا، رسالت علما در خراسان جنوبی

در همین رابطه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مبعث مهمترین واقعه تاریخ بشریت است، اظهار داشت: همایش وحدت، آرمان انبیا، رسالت علما در روز مبعث پیامبر گرامی اسلام برگزار می شود.

حجت الاسلام کاظم لطفیان با بیان اینکه وحدت و تعامل موجود بین پیروان مذاهب مختلف در سطح استان ستودنی است، افزود: این همایش مشترک بین شیعه و سنی با هدف اجرای کارهای تقریبی و تکیه بر مشترکات مذاهب اسلامی منطقه برگزار می شود.

وی تبیین شخصیت پیامبر(ص) را محور مهم این همایش برشمرد و ادامه داد: در روز مبعث بشر از تاریکی و ظلمت نجات یافته و به اوج عزت و اقتدار رسید که همهمسلمانان جهان باید قدر و منزلت این نعمت بزرگ الهی را پاس داشته و راه بعثت را ادامه دهند.

کد خبر 1629103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha