۲۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۴۴

حجت‌الاسلام هاشمی:

بعثت اذان ولادت اسلام و پیام‌آور عدالت و کرامت انسانی است

بعثت اذان ولادت اسلام و پیام‌آور عدالت و کرامت انسانی است

بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دشتستان گفت: بعثت اذان ولادت اسلام و پیام‌آور عدالت و کرامت انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی صبح دوشنبه در آئین جشن مبعث پیامبر(ص) در ناحیه سپاه دشتستان ضمن تبریک این عید سعید اظهار داشت: آن روز که در غار حرا ندا بر پیامبر (ص)آمد که بخوان، رسالت نبوی با پیام خروج انسان از ظلمات و حرکت به سوی نور آغاز شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان افزود: بعثت پیامبر اکرم (ص) سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک، بی عدالتی، تبعیض، جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید، معنویت، عدالت و کرامت حرکت کند.

وی اضافه کرد: مبعث نبوی(ص) با نهضت معنوی شروع شد و انقلابی در عالم بشری ایجاد کرد که هنوز دامنه آن ادامه دارد. این تحول روحی، مردم مادی بت‌پرست را به مبدا آفرینش راهنمایی کرد و از کردار زشت بر حذر ساخت و به نیکویی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: پیامبر (ص) پیروان خود را به این منقبت ستود که شما بهترین امت من هستید و می‌توانید دنیای بشریت را با اجرای قانون متین قرآن به سعادت مطلوب برسانید.

وی با بیان تاریخچه بعثت پیامبرخاتم(ص)گفت: رسول خدا (ص) در روز 27رجب در مکه مکرمه دعوت به سوی خدا را آغاز کرد و سال‌ها بعد در مدینه حکومت اسلامی را تشکیل داد پیامبر اعظم(ص) در مدینه منشور حکومتی اسلام را پایه‌ریزی و همه مردم را در اداره حکومت شریک کرد.

هاشمی اظهار داشت: حضرت محمد (ص) سال‌ها به صورت پنهانی مردم مکه را به سوی خدا دعوت کرد و آن زمان ندا آمد که دعوت آشکار کن؛ دشمنان چنان عرصه را بر او تنگ کردند که به دستور خدا هجرت آغاز کرد. پیامبر گرامی اسلام پس از 13سال توقف در مکه در اثر فشار و اذیت و آزار قریش از طرف خداوند مامور شد به مدینه هجرت کند.

وی افزود: هجرت پیامبر و مسلمانان به مدینه، فصل تازه‌ای در زندگی پیغمبر اکرم (ص)و اسلام گشود، همچون کسی که از محیط آلوده و خفقان آور به هوای آزاد و سالم پناه برد. هجرت پیامبر (ص)و مسلمانان از مکه به مدینه برای پی‌ریزی زندگی اجتماعی اسلام، نخستین گام بلند در پیروزی و گسترش اسلام و جهانی شدن آن بود.

کد خبر 1629421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha