۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۸:۴۸

شمس به مهر خبر داد:

«قصه‌های الکی پلکی» توسط گروهی از نویسندگان نوشته می‌شود

«قصه‌های الکی پلکی» توسط گروهی از نویسندگان نوشته می‌شود

محمدرضا شمس از نگارش مجموعه‌ای از داستان‌های کودک با عنوان «قصه‌های الکی پلکی» توسط گروهی از نویسندگان کودک و نوجوان کشور خبر داد که عنصر تخیل در آن آزادی زیادی دارد.

محمدرضا شمس نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: «قصه‌های الکی پلکی» نام مجموعه‌ای است که قرار است داستان‌هایی را به صورت متمرکز برای کودکان چاپ کند. عده‌ای از نویسندگان مطرح ادبیات کودک و نوجوان کشور برای نوشتن کتاب‌های این طرح گرد هم آمده‌اند و قرار است کتاب‌های «قصه‌های الکی پلکی» توسط نشر پیدایش منتشر شود.

وی افزود: در نوشتن این قصه‌ها تخیل را رها کرده‌ایم تا به حال خود باشد البته باید این‌گونه بگویم که دست تخیل را باز گذاشته‌ایم ولی سعی کردیم انسجامی هم در کار باشد ولی به هر حال، داستان‌هایی که در حال نوشتن‌شان هستیم، اصطلاحا خیلی بی‌در و پیکر هستند. مثلا در یکی از داستان‌ها یک مورچه و فیل با یکدیگر به آب‌تنی می‌روند و مورچه با بیرون آمدن از آب شلوار فیل را می‌پوشد و موجب بروز اتفاقات داستان می‌شود.

این نویسنده گفت: داستان‌های مجموعه «قصه‌های الکی پلکی» به نوعی به کارهای هیچانه که در افسانه‌ها وجود دارند، تنه می‌زنند. در حال حاضر قرار است از این مجموعه، 30 جلد از داستان‌های نویسندگان مختلف منتشر شود و هر کتاب هم احتمالا 25 تا 30 قصه دارد. ولی با توجه به تعداد داستان‌ها، هر نویسنده می‌تواند یک عنوان از این مجموعه را به خود اختصاص بدهد. به عنوان مثال من هم 25 داستان در این زمینه دارم که می‌توانند در یک کتاب این مجموعه به چاپ برسند.

شمس در ادامه گفت:‌ در حال حاضر 3 عنوان از کتاب‌های این مجموعه زیر چاپ هستند و فکر می‌کنم که انتشار کتاب‌های «قصه‌های الکی پلکی» تجربه خوبی باشد چون یک کار گروهی است و در گوشه و کنار هم گفته می‌شود که در کشور ما نمی‌توان کار گروهی انجام داد. به نظرم این مجموعه می‌تواند اثبات‌ کند که می‌توانیم کار گروهی انجام بدهیم.

کد خبر 1630159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha