۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۳۷

سهل آبادی:

37 هزارچک برگشتی دردادگستری اصفهان فقط متعلق به صنعتگران و معدنکاران نیست

37 هزارچک برگشتی دردادگستری اصفهان فقط متعلق به صنعتگران و معدنکاران نیست

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: 37 هزار چک برگشتی تنها متعلق به صنعتگران و معدنکاران اصفهان نیست و به صورت کلی این تعداد چک در دادگستری اصفهان وجود دارد.

به گزارش  خبرگزاری مهر، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در زمینه علت عدم حمایت دولت در راستای به وجود آمدن 37 هزار چک برگشتی اظهار داشت: بنده این تعداد 37 هزار چک برگشتی را تنها منحصر به صنعتگران و تولیدکنندگان اصفهان ذکر نکرده و به صورت کلی تعداد چک برگشتی در دادگستری را اعلام کرده‌‌ام.
 
وی در ارتباط با عدم کمک‌رسانی دولت به تولیدکنندگان استان اصفهان اظهار داشت: از زمان هدفمندی یارانه‌ها در استان اصفهان برای کمک به معدنکاران و صنتعتگران اصفهانی به جرات می‌توانم عرض کنم که دولت تاکنون هیچ کمکی به این قشر انجام نداده است.
 
رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات به تولیدکنندگان و صنعتگران چند واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند.
 
وی خطاب به مسئولان کشور تاکید کرد: دولت پولی ندارد که برای پرداخت تسهیلات به صنعتگران و تولیدکنندگان در نظر بگیرد.
 
سهل‌آبادی گفت: ما به صورت مکتوب اوضاع و احوال این واحدهای تولیدی را به سمع و نظر مسئولان رسانده‌ایم.
 
وضعیت آب شرب استان اصفهان نامساعد است

معاون خدمات مشترکین‌ و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان گفت: وضعیت آب شرب استان اصفهان نامساعد است که با همکاری شهروندان تلاش می‌شود تابستان سال جاری آب شرب در استان جیره بندی نشود.
 
رضا رضایی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: با این برنامه تقاضا برای دریافت کنتورهای مجزا افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه برای تفکیک کنتورهای آب هر دستگاه آپارتمان باید امکان لوله گذاری به صورت مجزا در  ساختمان فراهم باشد، افزود: فشار آب مناسب در ساختمان نیز از دیگر عوامل فنی برای تفکیک کنتورهای آب است.
 
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان استفاده از کنتورهای فرعی را از دیگر راهکارهای تفکیک هزینه آب ساختمانهای چند واحدی دانست و گفت: آپارتمان‌هایی که کنتور مشترک دارند با خرید کنتورهای فرعی می‌توانند هزینه هر واحد را جداگانه محاسبه کنند.
 
وی ادامه داد: بعد از محاسبه مقدار مصرفی و مبلغ هر واحد از آپارتمان، مقدار باقی مانده که شامل خدمات عمومی است بر کل واحدهای آپارتمان تقسیم می شود.
 
رضایی هزینه تفکیک کنتور مجزا یک دوم را دو میلیون و 130 هزار ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر این هزینه کنتور، حفاری، دستمزد کارگر، شیرانشعاب، اتصالات و شیر قطع و وصل نیز به مبلغ فوق اضافه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه متقاضیان تفکیک کنتور می‌توانند با توجه به منطقه مورد سکونت به یکی از مناطق پنج گانه آب و فاضلاب مراجعه و درخواست انشعاب جدا کنند، اذعان کرد: بعد از دریافت درخواست متقاضیان، کارشناسان اداره آب و فاضلاب از محل مورد نظر بازدید نموده و چناچه مجوز حفاری از شهرداری منطقه وجود داشته باشد در مدت هفت روز تفکیک انجام می‌شود.
 
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا اصفهان اضافه کرد: افراد متقاضی تفکیک کنتور آب می‌توانند با مراجعه به پرتال سازمان آب و فاضلاب در خواست انشعاب مجزا دهند.
 
وی با اشاره به اینکه تفکیک کنتور آب در آبارتمان‌هایی با تعداد واحدهای زیاد را غیر ممکن دانست و تصریح کرد: در این موارد به صورت بلوکی یا اصطلاحاَ راه پله‌ای کنتورهای آب تفکیک می شود و هر 10 واحد آپارتمان یک کنتور  مجزا دریافت می‌کند.
 
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از کنتور فرعی برای آپارتمان‌ها با تعداد واحدهای زیاد بهترین روش و کم هزینه‌تر از تفکیک کنتور اصلی به کنتورهای مجزاست، افزود: این کنتورها به راحتی تهیه و در ورودی آپارتمان‌ها نصب می‌شود.
 
وی بیان کرد: تفکیک کنتور در آپارتمان‌ها در صورتی مقرون به صرفه است که تمام واحدها درخواست تفکیک کنتور دهند.
 
رضایی با اشاره به اینکه وضعیت آب شرب استان اصفهان نامساعد است، ادامه داد: با همکاری شهروندان تلاش می‌شود تابستان سال جاری آب شرب در استان جیره بندی نشود.

کد خبر 1630564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha