۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۵۴

بهمن‌ماه امسال؛

جشنواره بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

جشنواره بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: دبیر جشنواره بین المللی امام خمینی(ره) از برگزاری این جشنواره در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدکاظم سیدباقری، پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره بین المللی امام خمینی(ره) با هدف تبیین تاثیر اندیشه رهبر کبیر انقلاب در عرصه بین المللی و جهان اسلام در بهمن ماه امسال در دو بخش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه مناسب برای نظریه‌ پردازی و پاسخ به شبهات در خصوص اندیشه سیاسی اسلام است اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش برگزار می شود که بخش نخست به موضوع کتب، نهادها، مجلات و موسسات برتر در عرصه شناسایی و تبیین اندیشه های امام خمینی اختصاص دارد.

دبیر جشنواره بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به بخش دوم این جشنواره گفت: بخش دوم نیز با هدف شناسایی و رصد اندیشه سیاسی اسلام همزمان با پنجاهمین سالگرد 15 خرداد در بهار سال 92 برگزار خواهد شد.

وی بومی و کاربردی کردن دانش در حوزه سیاست، تشویق و حمایت از نویسندگان در حوزه دانش سیاسی اسلام و شناسایی پژوهشگران و نویسندگان برتر در حوزه مطالعات سیاسی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: عمق بخشی به آگاهی حوزه‌ های علمیه به نقش دانش سیاسی اسلام در حوزه تولید علم و معرفی توان علمی حوزه‌ های علمیه در زمینه علوم اسلامی انسانی از دیگر اهداف این جشنواره است.

سیدباقری، بومی سازی نظریات در دانش سیاسی و نیز کمک به بازاندیشی و بازخوانی میراث فکری و علمی دانش سیاسی از منظر اسلام را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و اضافه کرد: سه کمیته علمی، اجرایی و بین الملل برای برگزاری این جشنواره ایجاد شده است.

دعوت از شخصیتها و اندیشمندان کشورهای اسلامی

وی اظهار داشت: برای برگزاری این جشنواره از شخصیتها و اندیشمندان کشورهای اسلامی دعوت خواهد شد.

دبیر اولین جشنواره بین المللی امام خمینی(ره) اضافه کرد: این جشنواره به همت انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم و با همکاری معاونت‌ های پژوهش و بین‌ الملل حوز‌ه‌ های علمیه و همچنین نهادهای دیگر حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌ شود.
سیدباقری امام خمینی را احیاگر بزرگ اسلام در قرن اخیر دانست و تصریح کرد: این جشنواره به همت انجمن مطالعات سیاسی حوزه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، جامعه المصطفی العالمیه، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، معاونت پژوهش و بین الملل حوزه و استانداری قم در برپایی این جشنواره مشارکت دارند.
 

کد خبر 1631043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha