۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۸

فاضلیان:

ارائه خدمات قضایی الکترونیکی می شود

ارائه خدمات قضایی الکترونیکی می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: طرحی تهیه شده تا خدمات قضایی به صورت الکترونیکی ارائه شود.

احمد فاضلیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این طرح 40 اتهام و یک دعوی از طرح شکایت تا پیگیری وضعیت پرونده به صورت الکترونیکی و از طریق وبگاه و یا دفاتر خدمات قضایی قابل انجام است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: این خدمات 24 ساعته است و با این اقدام مردم نیز در فرآیند دادرسی شرکت می کنند و به سرعت از اخرین تصمیمات در مورد پرونده خود آگاه می شوند، این طرح تا سه ماه آینده اجرایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: از بیش از دو میلیون پرونده راکد در بایگانی دادگستری استان، یک میلیون و 687 هزار پرونده هم پالایش و هم وارد آرشیو الکترونیکی شده است.

فاضلیان گفت: تا پایان مهر ماه سال جاری پرونده های باقیمانده نیز پالایش و وارد آرشیو الکترونیکی می شوند ، این کار موجب می شود تا دسترسی به پرونده ها آسانتر و امنیت اطلاعات پرونده ها نیز بالاتر برود.

فاضلیان در ادامه افزود: در بخش عمرانی از سال 85 تا کنون 25 هزار متر مربع فضای اداری ایجاد شده است که به نسبت قبل از این مدت 250 درصد رشد داشته است، در حال حاضر جز شوراهای حل اختلاف هیچ ساختمان استیجاری نداریم  و در سال جاری هم 10 هزار متر مربع فضای اداری در حال ساخت است.

وی اذعان داشت: قطع و یقین 80 درصد از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی ظرف 4 ماه منجر به صدور رای می شود اما عوامل مختلفی بر مدت زمان  اجرای احکام تاثیر می گذارد و موجب تطویل جریان پرونده می شود.

کد خبر 1631581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha